Wanneer kan je het beste verse ananas kopen

Wat is de beste jaargetijde of maand om een verse ananas te kopen ?
Vorige maand had ik er een gekocht die niet goed rijp was en daarna nog een die ook niet lekker zoet was.
Misschien niet het juiste moment voor dit soort fruit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Het is nu het beste moment, en je kunt het beste testen door aan een blaadje te trekken: laat dat makkelijk los, dan is de ananas rijp.
Ze rijpen niet na, dus koop nooit een ananas die niet rijp lijkt.
Elke leverancier roept natuurlijk om het hardst dat zij alleen toprijpe ananassen oogsten, maar in mijn ervaring kan het toch wel erg veel schelen.
Misschien eens een andere winkel proberen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de lente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Verse ananas is het hele jaar door verkrijgbaar met een topaanvoer van december tot april."

http://www.xquis.com/xquis/warenkennis/225/ananas.html