waar kan ik mokka essence kopen

ik wil graag botercreme maken voor tussen een mokkamerinque of taart,maar kan het in geen enkele supermarkt vinden.als het er niet is ,wat kan ik dan het beste doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Een heerlijke mokkacreme maak je zelf heel eenvoudig;

Meng 110 gr. witte basterdsuiker met 80 ml. water in een pannetje en verhit het al roerend tot het kookt.
Laat nu zonder deksel 2 min.pruttelen zodat het wat inkookt ( dikker wordt). Laat nu afkoelen.
klop nu 4 eierdooiers met 1 flinke eetlepel Nescafé gold oploskoffie tot hij stijver is. De koffie moet opgelost zijn.
Giet nu met de mixer kloppend, de afgekoelde siroop in een dun straaltje op het eiermengsel.
Klop nu 250 gr. zachte roomboter licht en romig.
Giet het eimengsel op de boter en klop ca. 5 min. door.
dan ong. 15 min. laten afkoelen.

daarna wel meteen verwerken anders wordt hij weer te hard .
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan ook een aantal sterke espresso in een pannetje doen, even zachtjes laten inkoken en de ingedikte espresso door je gerecht mengen.

of oplos-espresso in poedervorm.