Die muisjes bestaan uit anijszaadjes met een laagje suiker. De anijszaadjes hebben 'van nature zo'n 'draadje'. Dat draadje is waarschijnlijk te dun voor de suiker om zich aan te hechten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In muisjes zitten kleine kummelzaadjes : die hebben een heel dun vliesje om het zaadje. Wat niet bedekt is door het suikerlaagje, steekt dus uit als 'staartje'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muisjes zijn anijszaadjes die gezeefd worden en vervolgens van een suikerlaag worden voorzien.
De anijszaadjes hebben van oorsprong een draadje. Dit is dus ook nog eens de reden dat ze muisjes heten, want de vorm van het anijszaadje lijkt op een muis tevens door dat "staartje".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar wel verduidelijkend toch? ;-)
Nee hoor. Het zijn gewoon de staartjes van muisjes. Alle muizen hebben immers staartjes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De muisjes zijn anijszaadjes met suiker eromheen. Aan anijs werden geneeskrachtige eigenschappen toegedicht, zo zou het de melkproductie op gang helpen komen en de baarmoeder verkleinen. Vrouwen kregen al vanaf de zeventiende eeuw een anijsdrankje na de bevalling om vanwege deze eigenschappen.
De naam muisjes zou ontstaan kunnen zijn door de vorm van de lekkernij. De gesuikerde anijszaadjes lijken enigszins op muisjes. Dit komt door het staartje van het anijszaadje.