Als je één keer per dag eet, moet je dit dan 's ochtends of 's avonds doen? Leg uit..

Op veronica, bij het programma Hollandse krijgers zei iemand: "Deze mensen (Afrikanen) eten één keer per dag en dat is 's avonds. Dat is toch het domste wat er is? Want het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag."

Slaat deze stelling ergens op?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

's Avonds laat. Je gaat dan met een voldaan gevoel naar bed. s' Nachts verteer je je eten langzaam, dus je staat niet rammelend van de honger op. Overdag ben je bezig dus van een lege maag heb je niet zo veel last. 's Avonds ga je uitgebreid en langzaam eten en gaat weer met een voldaan gevoel naar bed.

Als je alleen 's morgens eet, verbruik je je brandstof (eten) sneller. Je hebt dan 's avonds honger en slaapt door die lege maag 's nachts slecht.

(Het is overigens verstandig om meerdere malen per dag te eten)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wij in de geciviliseerde landen,hebben de mogelijkheid om te ontbijten,lunchen en te dineren,we kunnen ook ieder moment van de dag een zaak binnenstappen en een hap bestellen.
Ik heb zo het vermoeden,dat deze geneugten des levens niet te realiseren zijn in donker Afrika of ander gebied .Deze mensen zullen waarschijnlijk naar voedsel op zoek moeten,en zijn daar op de dag mee bezig,zodat ze 'savonds een maaltijd hebben Dat zal volgens mij de reden zijn.
Ik heb dat programma overigens niet gezien,dus gis ik dat het in donker Afrika plaatsvond.

Groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ochtend:
je hebt energie voor een deel van de dag. Als je veel eet tot een uur of 4. (honger in de namiddag en avond= ca. 6 uur)

Avond:
je hebt in de avond energie, maar de hele dag erna honger. Ongeacht hoeveel je in de avond eet. (honger in de ochtend en middag= ca. 11 uur)

Antwoord: in de ochtend!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je suikerspiegel in je bloed het laagst is en dat weet je als je begint te geeuwen (geeuwhonger) of je oogleden beginnen dicht te vallen. Dus hang af van mens tot mens , van gewoontes en van inspanning, van leefritme en van voedingspatroon. 'smorgens eet als een bedelaar, 'smiddags als een prins en 'savonds als een koning.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk vind ik de vraag op zich al vrij ernstig, daar het algemeen bekend is dat elk mens _ die niet ziek is en daarvoor middels een dietiste een door haar/hem bepaald dieet voorgeschreven heeft gekregen_ normaal drie maal daags behoort te eten.

Op elke site die je over gezond en verantwoord eten informeren en daarin ook een helpende hand bieden _zie o.a. alle informatie van het voedingsbureau _ lees en zie je hoe belangrijk het is om drie maal daags; ochtend, middag en avond een goede uitgebalanseerde maaltijd genuttigd moet worden, afgestemd op de persoon _ wie je zelf bent_ tenminste moet! eten om nergen een te kort aan te krijgen.

Van alleen één maaltijd per dag kom je namelijk heel veel goede en gezonde vitamine's en andere bouwstoffen te kort want ook al zou je alles van de schijf _makkelijk te onthouden_ als je de kleuren Rood, Oranje/geel, Groen, Balauw/Paars en wit uit je hoofd leert want dan krijg je alles binnen wat je per dag nodig hebt om gezond, en verantwoord te eten en te drinken.

Eet je dit echter allemaal tegelijk _ en van alles de goede aanbevolen portie's indien je slechts één keer per dag eet, dan kun je mijn inziens net zo goed niet eten want dit is eerder ongezond_ het éne soort voeding heeft namelijk stoffen in zich dat het andere afbreekt of te wel te niet doet,_ waardoor ongezond en zeker niet verantwoord.

Heb zelf aan een heel sterk overgewicht geleden, en deed ook maar wat om te vermageren en at en dronk niet tot nauwelijks en vulde dit aan _ moest toch ergens datgene wat elk mens per dag binnen behoort te krijgen aan eten en drinken _ aan te vullen met een halve lade aan vitamine tabletten, knoflook pillen, etc. etc. , echter heb ik daar alle negatieve gevolgen dan ook van ondervonden en deze lijst is te groot om op te noemen.

Heb daarna _ gelukkig_ mijn gezonde verstand terug gekregen en ik houd me nu aan de kleurenlijst waarin je alles kunt vinden om voor zowel de maaltijden in de ochtend, middag en avond een war feest te maken, en ben daardoor op een veilige manier afgevallen en er zijn ook geen geen enkele kwalen of kwaaltjes meer te bekennen.

Kan met een gerust en eerlijk gevoel zeggen dat ik door ondervinding wijs geworden ben en zou dan ook iedereen aanraden om geen enkele maaltijd over te slaan.!

Daarnaast leven wij ook niet in Afrika, en neem aan dat ook de meeste mensen onder ons weten dat hier veel armoede is en een groot te kort aan voedsel waardoor dit wellicht is ontstaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een keer per dag eten is erg slecht. Je kan beter 3 keer per dag kleine beetjes eten.
Maar als je dan toch 1 keer per dag wil eten kan dat het best smidags. Hier kan je dan het langs op teren op het moment van de dag waar je lichaam de meeste energie nodig heeft.