hoe maak ik simpel een gezonde bananen milk-shake?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
5.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat maakt een bananen milkshake gezond?

Antwoorden (7)

Met bananen, magere yoghurt, melk en een blender kom je een heel eind. De verhoudingen onderling moet je zelf zien te ondervinden, want het is maar net wat je zelf lekker vindt. (1 blender lijkt me overigens genoeg)

Persoonlijk gebruik ik het liefst ook een beetje roomijs en suiker in dit recept, maar aangezien je een gezonde shake wilt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonder roomijs en suiker is het meer een smoothie..
ook lekker!
banaan, magere ijs, en melk ..

in de blender en je bananen shake is klaar .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ingrediënten
Een halve liter melk (Halfvol of vol naar eigen voorkeur);
Een half zakje vanillesuiker (Een viertal koffielepels gewone witte kristalsuiker is het alternatief);
3 tot 4 bananen (Wanneer de grootte meer dan één standaardeviatie boven het gemiddelde ligt opteren we voor 3);
200g Vanilleijs (250g als u een meer coherente smaak wil);
Het sap van een halve sinaasappel (Optioneel).

Bereidingswijze
Snij de bananen is schijfjes naargelang de grootte van uw blender/mixer/kom. U bewaart meer aroma's als je met grotere stukken werkt. Vervolgens gieten we de melk bij de bananen. Daarna mengen we het geheel met het ijs. Als laatste voegen we de suiker en het sinaasappelsap toe.

Nu kan u beginnen blenden/mixen. Als u een coherente samenstelling wenst opteert u best voor een langere mix - of mengtijd. Zoniet, blend je net zolang dat je nog kleine stukjes banaan kan terugvinden.

Het water loopt je nu al in de mond zeker...??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het idee gekomen voor een vraag !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan +punten delen hé..
Gezonde bananen milkshake

Ingrediënten:
4 rijpe bananen
1/2 liter melk (zo ongeveer)
evt. een flinke scheut yoghurt

Voorbereiding
Een paar uur (of langer) van tevoren:
bananen pellen, in stukken snijden, in diepvriesbak doen en in de vriezer doen

Op het moment zelf:
Bananen uit de vriezer halen
Indien in staafmixer: bananen iets laten ontdooien (is bij het gebruik van een blender niet nodig)

Bereidingswijze:
Bananen, melk (en evt. yoghurt) in blender/staafmixer doen en goed fijn malen.
Als de shake te dik is, nog wat melk toevoegen
(Evt. naar smaak nog suiker/zoetstof/honing toevoegen maar over het algemeen is dit niet nodig)

In glazen doen en uiteraard met een rietje serveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 2 personen:

30 gram geroosterde noten,
1 rijpe banaan,
3 dl ijskoude melk,
1 eetlepel limoen of citroensap,
halve, gepelde walnoten voor decoratie,

Maal de geroosterde noten in de hakmolen fijn. Pel de banaan , snijd hem in stukken en doe ze met de melk en het limoensap in de mengbeker.
Klop de drank met de staafmixer licht en schuimig.
Schenk de drank in 2 grote glazen en strooi de geroosterde noten erover. Garneer met de halve walnoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zakken die walnoten niet naar de bodem? Dan zijn ze toch niet meer decoratief?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat geldt trouwens ook voor de rest van de noten. Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er vergeten bij te zetten 1 halve walnoot voor decoratie per glas. Voor de fijngemalen geroosterde noten
niet meer dan 30 gr. gebruiken voor 2 personen, deze zullen dan niet naar de bodem zakken !
slagroomijs check
bananen check
blender check

en een klein schepje suiker.
of een klein scheutje limonaden.
drinkze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ooit geprobeerd met een scheutje Bailey`s erbij?
Ok - niet allemaal bedoeld als "gezond en slank" maar wel allemaal lekker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier kan ik het alleen maar mee eens zijn jummy.