Hoe voorkom ik dat een banaan bruin wordt?

ik wil namelijk een fruitsalade maken, maar die banaantjes worden altijd zo snel bruin.
En hebben jullie nog tips voor een lekkere fruitsalade ? :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.8K

Het beste antwoord

Meteen nadat je de banaan in plakjes hebt gesneden moet je die met wat druppeltjes citroensap besprenkelen.
Verdere tips: zorg voor kleurvariatie, dus als je al groene appel hebt doe er dan rode druiven bij. Stukjes ananas uit blik smaken er altijd heerlijk door. En perzik idem dito. Aardbeien kan je het beste vers nemen, want die uit blik zijn veel te slap.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het echt lekker wilt maken neem dan geen ananas uit blik, maar verse! Veeeeel lekkerder!

Andere antwoorden (3)

Ik gooi door een fruitsalade meestal geen banaan. Ze woorden bruin door de blootstelling aan zuurstof. Je kunt het voorkomen door er citroensap overheen te sprenkelen, maar daar wordt het dan weer zo sledderig van.
Door een fruitsalade heb ik graag aardbei, kiwi, meloen, druiven, bessen, sinaasappel.
Frambozen eet ik liever zo, die worden gauw geplet door het andere fruit. En appels vind ik te had tussen de rest, die doe ik er ook nooit door.

Toegevoegd na 1 uur:
o ja, en verse ananas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sledderig, woord van de dag! Het klinkt precies zoals ze dan worden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) Komt bij m'n mans familie vandaan, ik heb het met liefde geadopteerd!
Je kan de bananen besprenkelen met citroensap.

Hieronder vind je recepten voor een fruitsalade/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bananen worden bruin omdat er zuurstof bij komt als je hem opensnijd