Bruine basterdsuiker

Hoe kan je voorkomen dat er klonten in de bruine basterdsuiker komen?
Meestal na de helft gebruikt te hebben wordt de suiker zo klonterig dat ik hem beter kan wegdoen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Wordt de suiker niet vochtig?
Als je met het schepje suiker doseert moet je zorgen dat de schep ook droog blijft. Door de stoom van bv theewater wordt de lepel al vochtig. Bewaar de suiker ook afgesloten op een droge plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegenstelling tot gewone suiker heeft basterdsuiker juist vocht nodig om niet te klonteren.
mocht het zo zijn dat je basterdsuiker hard is geworden doe er dan een korst van een bruine boterham in dan is hij nna een nachtje weer normaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegenstelling tot gewone suiker heeft basterdsuiker juist wat vocht nodig om te voorkomen dat het gaat klonteren.

Als de bastersuiker in een afgesloten verpakking / pot bewaard, dan kan je een stukje vers wit brood of een stukje appel in de verpakking er bij doen.

Als je de bastersuiker in een open pot / schaal bewaard kan je deze afdekken met een vochtige doek.

Hierdoor wordt de suiker iets vochtig en verdwijnen de klontjes.