Nee joh, het kan voor verwarring zorgen maar ijzer betekent ook een soort vitamine!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maxvann er zit wel ijzer in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het ging hier wel degelijk om ijzerpóeder.
Wat niet meteen betekent dat het schadelijk is trouwens, maar het zat er wel in.
Ik heb ooit een programma gezien, waarin dat naar voren kwam. Destijds was het in Denemarken zelfs verboden vanwege het ijzer. Ze hebben het getest en er zat inderdaad ijzer in. Waarschijnlijk is dat nu wel verminderd, maar zit er toch nog wat in. Zoek anders even bij de keuringsdienst van waren op cornflakes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het programma Keuringsdienst van Waarde bedoelt, de uitzending van 15 oktober 2009. http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10196154&md5=6bddcaaf4335d81cb6428861859d411e
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist Marleen, goeie toevoeging!
Bij het tvprogramma keuringsdienst van waarDe hebben ze het een keer uitgezocht. Er bleven deeltjes achter die aan een magneet bleven plakken. Ja dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! Fantastische aflevering was dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn ze er ook achter gekomen waardoor of waarom dat ijzer erin zit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze dan konden zeggen dat er ijzer in zit ;-)
Jongens alsjeblieft! Gemalen ijzer?! Natuurlijk niet? Een oplossing van ijzer zit er in, ijzerionen die samen met andere bestanddelen zoals magnesium vaak in voeding voorkomen. Ook in
Vlees zit veel ijzer. Dus nee geen gemalen ijzer;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oooh zeker ja! Ijzervelletjes geloof ik.
Maar er zit wel ijzer in.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, In Kellogg's Special K zit ijzer. Zie bron: 'Met een magneet werd uit de ontbijtgranen van Kellogg's ijzerpoeder gevist. De voedseltechnoloog uit Wageningen was verbaasd. De huisarts ook. En vraagtekens werden gezet...'