Welk merk kant-en-klare mayonaise bevat geen suiker?

De meeste mayo's die je in de winkel koopt bevatten suiker of glucose. De meeste recepten voor zelfgemaakte mayo bevatten geen suikers.
Welke merken mayo bevatten geen suiker?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik bedoel natuurlijk wel "echte" mayonaise.

bamibal
13 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Bij de natuurwinkel of reformzaak verkopen ze de mayo van het merk Demeter of Machandel waar geen suiker in zit.
En deze smaakt echt naar hoe mayo hoort te smaken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Goeie tip, ik ga daar eens kijken!

Andere antwoorden (3)

Yogonese

Smaakt precies hetzelfde en er zitten geen suikers in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Yogonaise is geen mayonaise...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vindt het altijd heel goed dat merken hun producten met o procent suiker oid maar als het hetzelfde smaakt zal het wel volzitten met aspartaan en andere zoetstoffen en geeur smeur en kleurstoffen om het zo maar te zeggen! Dus ik zou gwn zegge geniet er af en toe van en gwn niet te vaak!;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belle: misschien heeft iemand een reden om geen suiker te willen, anders stelt ie de vraag niet.
bamibal
13 jaar geleden
Het gaat me puur om de smaak. Voor de calorieën heeft het niet veel zin, omdat mayo minimaal 80% vet bevat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hippo: Je hebt wel gelijk, anders zou de vraag niet gesteld worden, maar Belle heeft ook een punt. Zoetstoffen zijn zulke rotzooi. Zoek dus een mayonaise zonder suiker en zonder zoetstoffen zou ik zeggen.
In de Zaanse van van Wijngaarden zit het minste suiker van de in de supermarkt verkrijgbare mayonaises. Met 1,2% suiker is dat prima te doen voor koolhydraatbeperkt eten en daarbij ook nog eens voor prettig laag prijsje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Dank je. Het gaat me niet om de koolhydraten, maar om de smaak. Ik heb nu wel eens Hellmann's mayonaise (helemaal zonder suiker), maar die is minder prettig geprijsd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook niet zo op al die suiker, mede ook om de smaak. Bij kibbeling wordt een sausje geserveerd dat qua smaak nog het meeste weg heeft van suikerstroop. Om koude rillingen van te krijgen, zo vies. Maar ja, kinderen, die veel kibbeling eten, houden nu eenmaal van zoet zal de redenering zijn. En leren dat zo nooit af, denk ik daar dan bij...
Ik gebruikte eerst ook Zaanse mayonaise (1,2% suiker), maar heb onlangs de olijfmayonaise van Calvé ontdekt (0,4% suiker). De smaak is heerlijk rijk en olijfachtig. Het is even wennen als je de minder uitgesproken smaken van andere mayonaises en frietsausen gewend bent, maar dan heb je ook wat!