Geen brood mee naar school, nogsteeds niet gelukt..

Ik heb al eerder zo'n de vraag gesteld . Ik
heb erg stevige antwoorden gekregen, maar nogsteeds lukt t niet.

Ik eet ochtend;
-Niks
-Héél af en toe een krentebol.

Middag;
-Niks
-Héél af en toe krentebol.

Avond;
-Avondeten .

Ik krijg het nog steeds niet naar binnen. Nu is dit al een ander en een half jaar zo. Hoe kan ik het weer aanleren, zonder echt naar een diatist te gaan? Zelf heb ik absoluut geen 'dwingkracht'..

Toegevoegd na 1 minuut:
Het liefst geen tips van wat er lekker is, maar hoe ik weer mezelf kan aanleren om brood mee te nemen..

Toegevoegd na 1 dag:
Extra informatie;

-Ik heb geen problemen met lijnen of anorexia etc.
-Ik drink bijna nooit energy etc.

Toegevoegd na 1 dag:
-Ik eet bijna nooit snoep of chips en ik doe geen suiker in drinken .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Misschien kun je beginnen met heel erg licht te eten en dat langzaam op te bouwen. Maak bijvoorbeeld een schema voor jezelf dat je de eerste week steeds bij het ontbijt en de lunch iets van fruit eet, de tweede week er een crackertje bij, etc. Zo heb je iets om aan vast te houden. Schrijf er dan ook bij of je het 'doel' per dag gehaald hebt of niet. Ik weet niet of je huisgenoten (man/ouders/vriend/vriendin) hebt, zoja dan kun je die lijst ook in een openbare ruimte hangen, bijvoorbeeld in de keuken, zodat zij ook een oogje in het zeil houden en je kunnen stimuleren.

Heb je wel eens nagedacht waarom je hier last van hebt? Misschien is het verstandig eens te gaan praten met een voedingsdeskundige. Die kan je wellicht verder helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (30)

Gewoon doen, dat hoef je niet te leren, jij bepaalt wat je meeneemt, dus neem je brood mee en dat eet je op.

Zo simpel is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzinnig antwoord..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, zo simpel is het. Dat wil slepz misschien niet horen, maar zo werkt het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het ook. Sommige dingen zijn geen kwestie van hoe. Sommige dingen zijn een kwestie van doen. Eet je geen brood, dan eet je geen brood. Eet je wel brood, dan eet je wel brood. Al zit je te kauwen met lange tanden, gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wil niet naar een dietist, je wil geen tips over andere mogelijkheden. Je hebt geen wilskracht. Dus geef ik het, in mijn ogen enige goede antwoord, een zogenaamde " schop onder de kont" Je hebt eten nodig om te kunnen functioneren, als je zo door gaat wordt je ziek en als je nog lang zo doorgaat wordt je ernstig ziek. Je hebt maar één leven en één lijf en daar moet je goed voor zorgen.
Jij verwaarloosd je lichaam, je bent hiervan bewust wil er wel wat aan doen, maar dan wel iets wat niet teveel moeite kost, dat kan niet. Als je heel lang gewend bent om niet te eten 's morgens zal dat pas weer gaan lukken als je het weer gaat doen, stapje voor stapje maar wel consequent, elke dag opnieuw.

Misschien helpt het om wilskracht te krijgen als je je realiseert dat je jezelf langzaam aan het kapot maken bent, dat lijkt me geen doel voor een jong mens.
Probeer in de ochtend wel iets te eten mijn vriending kan in de ochtend ook niet eten
Zij gebruikt drink ontbijt

En in middach moet hè ook is iets zieken probeer is gewoon een broodje of iets anders te eten want eten is heel erg belangerijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klein beginnen. Het is gewoon gewenning van de maag. Eerste week proberen te eten. Wat e zelf lekker vindt. Bv ontbijtkoek, of crackers. Langzaam opbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfdiscipline gewoon doen en volhouden, karakter tonen, wilskracht, doorzettingsvermogen, het is voor jezelf je doet het voor je eigen gezondheid, dus gewoon doorgaan.
het is net zo als stoppen met roken, velen vinden het vreselijk moeilijk maar toch zijn er ook veel die wel stoppen met dezelfde middelen als hierboven.succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu kan ik me voorstellen dat je 's morgens geen zin hebt in eten, hoewel dat niet goed is. Maar ik heb er deze oplossing voor gevonden. Ik maak 's avonds m'n brood klaar voor tussen de middag plus eentje extra voor het ontbijt (ik bewaar ze in de koelkast). Die ik bestemd heb voor het ontbijt eet ik in de ochtendpauze en de andere boterhammen eet ik er 2 tussen de middag en nog eentje om een uur of drie. Zorg dat je ook drinken bij je hebt, dan eet je makkelijker.
Misschien helpt het jou ook om 's avonds alvast boterhammen klaar te maken, dan hoef je 's ochtends alleen je pakje brood te pakken en heb je ze bij je voor later op de dag.
Ik hoop dat het je lukt! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij zijn de kinderen (en echtgenoot) goed gaan eten toen we het broodje-smeren-aan-het-aanrecht en dan voor de teevee voor je naar school moet hebben afgeschaft, en ik elke morgen de ontbijttafel ben gaan dekken. Inééns hadden ze 's morgens WEL zin. Ik denk dat luiheid wel een grote rol speelt daarin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me bij Marleen aan, heb precies dezelfde insteek. Luiheid niet alleen, ook de afleiding die tv en internet geeft 's ochtends is niet juist. 's Middags indien mogelijk hetzelfde concept. Klinkt ouderwets, maar is véééél gezonder voor lichaam én geest. Je (en je familie) eet dan ook gevarieerder want er komt veel meer op tafel dan je hap snap zou wegbikken. En als extraatje krijgt je ook meer kansen tot aandacht voor elkaar, wat de onderlinge band van de gezinsleden aanzienlijk versterkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marleen: Natuurlijk is dit een prima oplossing, maar dan moet wel iedereen tegelijkertijd opstaan en op ong. dezelfde tijd het huis moeten verlaten en dat is met opgroeiende kinderen en werk van de ouder(s) niet altijd het geval.
Wat ik antwoordde was maar één van de vele mogelijkheden om het ontbijten niet achterwege te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet hoor ; ik sta om zes uur op en dek de tafel, om kwart over zes komt de jongste beneden, eet, maakt haar lunch klaar en gaat om 6.45 naar school,. 7 uur komt de oudste, en tegen dat die om half 8 weggaat komt mijn man uit bed. Ze eten dus allemaal met mij (en ik mag maar twee bammetjes !! snik!!) en dat werkt prima. Alleen in het weekend eten we allemaal samen, maar dan wel iets later, pas tegen achten ofzo. (ik had ook geen kritiek op je ofzo hoor, dit was gewoon wat me te binnen schoot op het moment dat ik jou antwoord las over al dat vantevoren klaarmaken, waar in de praktijk weinig tot niets van komt als je al geen liefhebber van eten bent).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik begon al te lachen toen ik las dat je met iedereen mee at, maar zag dat je toch maar 2 boterhammetjes mag :-)
ik sta zelf ook om 6 uur op maar ik krijg het 's ochtends vroeg gewoon niet weg (ben een avondmens, misschien dat die 's morgens meer moeite hebben met eten? :-).
Wel aten we, toen iedereen nog thuis woonde, in het weekend met elkaar, maar ook dat kostte moeite als ze uitgegaan waren op de zaterdagavond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik 's avonds te laat (na negenen) nog wat eet, kost het mij ook moeite. Als mijn avondeten mijn laatste maaltijd is (hier meestal tegen zeven uur), heb ik 's morgens echt wel weer goeie trek, hoor !
En twee bammetjes, da's altijd nog vier halfjes gelukkig - dus daar red ik me wel mee ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo zie je maar hoe mensen verschillen van gewoonte:-)
nu maar hopen dat de vraagsteller iets aan al die antwoorden heeft, want hoe dan ook, ontbijt is belangrijk.
Kristal
13 jaar geleden
Marleen, je zit 's morgens 2 uur te ontbijten! :-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles bij elkaar wel ja, maar met koffie en onderbrekingen op de laptop valkt het wel mee hoor. In die twee uur is het ongeveer drie keer een kwartier dat je echt samen met iemand aan tafel zit.
'savonds klaarmaken en inpakken, op dat moment is dat niet moeilijk, want je hoeft het immers niet te eten
'smorgens meenemen, en in de pauze, als iedereen zit te eten, gewoon een paar kleine hapjes nemen
neem je voor dat niet de hele boterham op hoeft, zeg tegen jezelf dat 1 hapje ook een compliment waard is

of neem wat anders dan brood. Brinta, danoontje, drinkontbijt , fruit etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel moeilijk om te antwoorden, is voor iedereen anders.

Ik heb ook een bloedhekel aan eten overdag.
Sinds ong. een half jaar ben ik aan de light crackers gewend geraakt. Ik pak er tussen de 3 en 5 (bijna) ieder ochtend. En doe er alleen op wat ik echt super lekker vind... (likkepot, oude kaas, krabsalade etc etc).
Bak koffie erbij en dan lukt t meestal wel.
Je went eraan, dat is wat t belangrijkste is........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt, dat je geen "dwingkracht" hebt, ik neem aan dat je wilskracht bedoelt?
Je kunt jezelf alleen iets aanleren, als je dat ook ECHT zelf wilt, anders is dat onmogelijk.
Je bent 13 jaar las ik bij je andere vraag: als dit proces al 1 1/2 jaar duurt, en je ouders/verzorgers je hier niet bij kunnen helpen, dan denk ik dat je toch hulp nodig hebt van bijvoorbeeld een dietiste, of misschien eerder een psycholoog.
Dit eetproces is niet goed voor je (maar dat weet je zelf ook heel goed las ik), dus ik raad je aan hulp te zoeken. Het liefst natuurlijk samen met je ouders/verzorgers.
Heel veel succes!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt brood wilt eten, begin dan eens met vers wit brood zonder korstjes en alleen een laagje smeerkaas of smeerworst.
Zo beginnen baby's/peuters ook, klinkt misschien gek....maar dit is het makkelijkst te eten, te kauwen en te verteren!!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap zelf niet zo goed wat er verkeerd is aan dit antwoord!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bruin brood is makkelijker te verteren dan wit brood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan het aantal vezels wat erin zit, hoe meer vezels des te moeilijker te verteren. Vandaar dat je van zwaarder brood langer vol zit!!
Je schrijft dat je 's morgens en 's middags heel af en toe een krentenbol eet. Ik zou dan beginnen om daar vaste prik van te maken, dus probeer nu iedere morgen en middag een krentenbol. Als je daaraan gewend bent kun je uitbreiden naar nog iets anders erbij of de krentenbollen langzamerhand vervangen door boterhammen. Uit eigen ervaring weet ik dat het eten op bepaalde tijden een kwestie van gewenning is. Ik at mijn ontbijt jarenlang pas om 11 uur terwijl ik om 7 uur opstond en om 9 uur op mijn werk zat. Nu eet ik mijn ontbijt zodra ik ben opgestaan.
13 jaar geleden
Als je geen brood wilt neem dan crossantjes mee of meer koek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je tóch ontbijt, wat dan ook. Dan wordt het later op de dag ook makkelijker om te eten.
Als je geen trek hebt in brood, probeer dan eens of fruit lukt, of yoghurt met of zonder muesli, of cornflakes, of desnoods zo'n drinkontbijt.
Al eet je maar een paar happen, zo kun je je lijf weer wennen aan regelmatig eten ipv maar 1 keer per dag.
En brood meenemen - dat is een kwestie van domweg doen. Maar ook dat wordt makkelijk als je zorgt dat je je spijsvertering eerst 'aanzet' door te ontbijten.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een banaantje? Dat hapt ook zo lekker weg.
soms voelt misselijk aan alsof je niks meer op kan, maar ben je misselijk omdat je honger hebt. dus luister niet naar jezelf en eet gewoon. ik had het ook en ben er weer goed vanaf gekomen. De diëtist gaf deze advies aan mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook geen ontbijtmens.
En brood meenemen lost het probleem niet op.
Je zou ook eens drinkontbijt kunnen proberen.
Zowel 's ochtends als 's middags.
Zitten ook vezels en voedingsstoffen in en is lekker zoet.
Een goed alternatief voor als je brood
niet naar binnen krijgt.

Heb jij geen ouders?
Letten die niet op jij eet?
En wat je meeneemt naar school?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vragen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad! ben ook heeeeeeeeel benieuwd naar de antwoorden.
Ontbijten is heel belangrijk, ik heb zelf ook een tijd niet ontbeten maar sinds ik ontbijt voel ik me veel fijner. Vooral als je naar school moet fietsen heb je toch brandstof nodig. Je zou inderdaad ook kunnen proberen om een drink ontbijt te nemen, beschuit werkte bij mij goed.

Ik ken het probleem van het brood mee naar school nemen. Ik heb er zelf nooit van gehouden. Ik nam op mijn school vaak een Cup-A-Soup, daar zou je ook een broodje in kunnen dopen als je dat lekker vindt. Als er geen soep automaat is of ander automaat met gezonde broodjes zul je toch door moeten zetten. Het is zo belangrijk om een goede maaltijd te eten.

Misschien vind je het fijner om op een rustigere plaats te eten of misschien zelfs alleen. Misschien krijg je dan meer eten naar binnen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige juiste antwoord : gewoon doen.
Jij bent van de generatie die gewend is dat alles leuk of lekker moet zijn, maar sommige dingen moeten gewoon. Punt. Zo simpel is het. Na een week is het een gewoonte geworden en is je maag voldoende opgerekt. En op de lange duur ga je ook steeds meer dingen lekker vinden; smaak moet je trainen en ontwikkelen.

Ik had ook zo'n dochter die vanwege aangeboren eetproblemen is 'groot' geworden van lieverkoekjes, maar op een gegeven moment houdt dat gewoon op, en is het 's morgens een boterham, 's middags een boterham, 's avonds warm eten. En is dat niet op, dan niks lekkers (want snoepen kun je vast wel-je eet ongetwijfeld niet al anderhalf jaar bijna niks. Denk ook aan calorierijk drinken !-dat is meestal ook een vorm van snoepen.).

Dwingkracht of wilskracht is echt onzin ; mensen zijn gemáákt om te eten, en als je dat niet doet, is je (eigen, vrij) wil om niet te eten gewoon groter. Daar zul je dan volwassen mee om moeten leren gaan. Het leven bestaat niet alleen uit lekkere en leuke dingen, helaas.

Dus gewoon : doen. 's Morgens een boterham smeren en opeten, (eigenlijk liever twee) 's middags het zelfde verhaal, en s avonds gewoon een normale portie opscheppen en opeten. Als je verder met de vingers uit de koektrommel, de chipszak of de frituurpan kunt blijven, zul je ook best genoeg honger hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik zo naar je vragen en antwoorden kijk, heb je zo te zien in zijn algemeenheid probleme met dingen die niet 100 % leuk voor je zijn of niet 100 % om jou draaien. Ik denk dat daar de kern van je problemen zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het advies om met de vingers uit de frituurpan te blijven zou ik heel zeker opvolgen. En de andere adviezen ook hoor.
amigo
13 jaar geleden
helaas kan ik er maar 1 tegelijk geven, +
focus je eens op wat anders eten... Als jij van jezelf een krentenbol "moet" eten kan ik me voorstellen dat je er geen trek meer in hebt... Een mueslireep met een bekertje vruchtenyoghurt zou je misschien al kunnen motiveren... trakteer jezelf s middags eens op een bakkie soep met stokbrood met kruidenboter bijvoornbeeld, maak er een feest van... koop eens een saucijzenbroodje bij de bakker... of een roombroodje :P
wat mankeert er aan het huidige brood? probeer wat nieuwe soorten, koop eens andere soorten beleg. Eet gewoon eens wat anders... ik heb tijden dat ik makkelijk elke dag brood eet maar soms wil ik ook weleens wat anders dan alleen maar dat... En ik heb een voorkeur voor brood vers van de bakker, dat motiveert mij gewoon echt meer, met name het vloerbrood... Sja helaas wel wat duurder... Maar als dat je motiveert...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd klinkt dit me een beetje in de oren als een eetstoornis waarbij professionele bijstand heel erg geschikt zou zijn. Ook omdat je termen gebruikt als "dwingkracht" heb ik het gevoel dat hier meer speelt dan op het eerste gezicht gedacht zou worden.

Hulp zoeken is geen teken van zwakte, maar van kracht: je herkent waar je hulp nodig hebt en zoekt deze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je boterhammen de dag vantevoren smeren en in je tas stoppen. Als je de volgende dag dan op staat, zitten de boterhammen al in je tas en ik ga er vanuit dat je normaal gesproken je tas meeneemt dus gaan je boterhammen gelijk ook mee ^^

Wat je eetlust betreft.. Ik heb dat ook gehad. Ga eens lang de dokter. Mij werd onlangs een siroop aanbevolen, en die hielp! Je moet hem dan net voor het eten innemen.

Succes!

Mvg,
-Mirella.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de avond voordat je gaat slapen smeren en de koeling in... In de ochtend pakken en eten, want je hebt wel zin om te eten maar geen zin om te smeren ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begin een beetje met ontbijt drank.. dat is wat makkelijker dan gelijk echt eten.. en probeer na een poosje toch ietsje meer te gaan eten.. dus bijvoorbeeld een glaasje ontbijtdrank en een cracker..
en zo leer je jezelf aan om te eten..
Dan is het daarna ook makkelijker om brood te pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde. Ik kan de hele dag niks eten dat is geen probleem. Tis ook dat ik weinig lust heb wat het moeilijker maakt. Toch denk ik te snappen waarom het lastig is om weer aan te leren. Ik ga ervan uit dat we groep [dieren] zijn. Dan is het normaal dat er een tijd is voor te eten. Om je dan aan te passen om mee te eten is 2x zo makkelijk. Een groep is dan ook geen gezin.

Anders moet je het met harde discipline doen en wat ik merk dan is dat je aan het eten bent omdat het moet en dan is het meer erdoor douwen dan genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie je lichaam als een soort huisje waar je in woont, als je wilt dat je huisje een goed fundament heeft met voldoende stevige muren en je wilt dat je huis er mooi uitziet zul je moeten zorgen dat je bouwmaterialen ook van goede kwaliteit zijn.

Maar in tegenstelling tot een echt huis zul je het moeten doen met één lichaam, daar moet je goed voor zorgen, verhuizen zit er niet bij. En je hebt nog een heel leven voor de boeg.
Ga eens voor jezelf na waar je allemaal wel en niet van houdt en zet dat op een lijst, en luister naar je lichaam want die weet meer dan je denkt. Het kunnen ook signalen zijn dat je eigenlijk iets anders nodig hebt. We zijn heus niet allemaal broodeters. Ik heb er zelf ook af en toe totaal geen trek in, en dan eet ik 's ochtends havermout en 's middags een warme maaltijd met rijst en groenten en soms vis. Als je naar school gaat is dat natuurlijk niet praktisch want hier in NL zijn we niet zo gewend warm te eten. Dan is brood de enige optie, maar zoals al eerder is geantwoord, probeer eens meerdere soorten brood uit. Want de smaken lopen ver uiteen, van kleffe smakeloze bittere supermarkt fabriekstroep tot heerlijke meergranen broden van de bakker, broden met spelt en andere granen, etc. En als je ze invriest en op de dag zelf ontdooit smaken ze steeds vers en lekker.

Hoe je het ook bekijkt, het ontbijt is een belangrijke start van de dag. Hoe weinig of veel je ook eet, het is de kickstart. Je hebt er veel baat bij om in ieder geval wat fruit te eten. De suikers worden snel opgenomen en je lichaam vaart er wel bij.

Ten slotte is het niet zo makkelijk om je een goed advies te geven, we kennen je niet goed genoeg daarvoor en je hebt nog niet aangegeven waar je allemaal wel en niet van houdt. En misschien is het ook wel beter als je daarmee spoedig eens naar een voedingsdeskundige gaat, evt. via je huisarts doorverwezen. Niet over schamen overigens! En geef je smaakpapillen eens wat meer diversiteit, geniet van nieuwe smaken.

"Eet ze!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste,
zoals je zelf al aangeeft wil je
1)wel geholpen worden
2)wil je weer leren eten
DAT is al een grote stap in de goeie richting lijkt me!
-goeie richting omdat we praktisch gezien brandstof nodig hebben voor ons lichaam.

Mij lijkt dat als je dit zelf al een tijdje aan het proberen bent, en het er nog steeds moeilijk mee hebt, dat je toch het beste wat professionele hulp mag aannemen.

Ik denk dat het misschien nog te moeilijk voor je is om het jezelf aan te leren? (en door het bos zien we vaak de bomen niet, omdat we er midden in staan) en daar is niets mis mee...

Als je in je zoektocht objectieve positieve steun van je ouders/naasten kan ontvangen, des te beter. Maar professioneel advies over -mijn idee- eventueel een reden waarom je niet meer (genoeg) wil eten lijkt me wel belangrijk.
Ik ben ervan overtuigd dat je dat advies ook niet bij een diëtist kan halen, maar dat je iemand met bredere (vb.psycho-therapeutische-) kennis nodig hebt.

Als ik zo zeggen mag; neem vooral kleine stapjes
"in jouw goeie richting".
Veeeel sterkte en goede moed! :-)

Toegevoegd na 7 minuten:
sorry, vervang mijn laatste zin "waarom je niet meer (genoeg) wil eten" maar door "onregelmatig eten", want dat is wat ik lees van je.
groet!

Toegevoegd na 15 uur:
hallo, Slepz,
-anorexia en boulemie zijn al "gevorderde stadia" van eetstoornissen.
-"normaal" gezien heeft je lichaam een hoeveelheid brandstof nodig, voor de meesten onder ons 2x of 3x per dag anders krijgen we een hongergevoel, tenzij je heeeeel weinig arbeid verricht/beweegt en bijvoorbeeld veel mediteert, maar dan nog voelt het beter enkele malen per dag een klein hapje te nemen.
-als je weinig voedsel nodig hebt kan dat ook gewoon zo zijn
-wat maakt dan voor jezelf dat je denkt dat je het anders wil?
-voelt je lichaam er niet lekker bij?

een goede tip van seniorita vond ik; je maag en je darmen aan het werk zetten met kleine hoeveelheden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat uiteindelijk allemaal op wilskracht dus recht vooruit recht op je doel af en denken:IK KAN DIT!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je er last van?
(flauw gevoel, duizelig)

Wat eet en drink je op een dag?
(schrijf alles op wat je binnen krijgt, dit vooral voor je suiker inname)

Je lichaam weet normaal gesproken best wat je nodig hebt. Ik heb tijden gehad dat ik 's ochtend niks kon eten, de hele dag bijna niks eten is wat overdreven, maar als je er geen last van hebt, niks van aantrekken.
Vooral meiden kunnen op bijna niks de dag door komen, (in mijn tijd bestond anorexia nog niet of nauwelijks)
op een stukje appel en een halve boterham, terwijl het brood bij mij maar net in de trommel paste..

En waarom perse brood?
Fruit verdraag je 'ochtend beter en een paar rauwe wortels overdag is ook makkelijk mee te nemen. (in een plastic boterhamzakje tegen het uitdrogen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, ik las je bericht en dacht hier moet ik even op reageren.. zoals ik begrijp, heb je anderhalf jaar geleden wel normaal kunnen eten misschien is het handig om je af te vragen wat er veranderd is waardoor jou eetlust ineens weg is.

Een paar simpele dingen kunnen de eetlust al stoppen, gelijk bij het wakker worden beginnen met een sigaret of koffie. Te veel stress omdat je nog een tas moet pakken, moet rennen voor die bus etc..

Maar wat kun je eraan doen .. zelf heb ik ook met dit soort problemen lopen te kampen en waar ik mee begon is een toetje van erdmann, die zijn erg lekker of danootjes een stuk of twee a 3 en daarbij iedere ochtend een flesje sportdrink van de lidl. Je vind hier gelijk de stoffen in die je energie geven.

Wat is nu de bedoeling van dit vloeibaar voedsel, je hebt je maag en je darmen aan het werk gezet, waardoor je een uur later, misschien twee uur later wel zin hebt om een broodje te eten. (Vloeibaar voedsel heeft geen steun voor je maag, waardoor dit vrijwel gelijk verteerd. Met vaste voedsel zoals brood is dit net zo, zodra het verteerd is, dan begint je maag weer te vragen om voedsel. Dit is precies wat hier dan ook gebeurt.)

Niet zat eten want dat is funest. Nee gewoon 1 broodje, want 2 uur later is het twaalf uur, tijd voor middageten dus, als je je twee uur van te voren al vol eet met brood, ga je daar geen zin meer in hebben om 12 uur, waardoor je weinig tot niet eet en hier zo weer een uurtje of 6 a 8 tussen zit voordat je aan het avond eten begint, wat ook niet goed is.

Hou je niet zo van brood ga jezelf ook niet dwingen om dan twee keer per dag brood te eten. Dit soort dingen kan je vervangen met fruit, of goedenmorgen drink want daar zitten ook de nodige vezels in. Liga koekjes heb je ook nog of graan koekjes etc..

Omdat je zo een slechte eter bent is het niet verkeerd om er vitamine pilletjes bij te nemen. (Wat overigens ook je eetlust kan stimuleren) Je hebt van Davitamon kauwtabletjes die je tussendoor zo kan nemen en makkelijk in je tas kan doen. Elke keer als je iets nodig bent rommel je weer in je tas, waardoor je dit ook niet vergeet.

Dit is allemaal hoe ik het deed en kon zo weer drie keer op een dag eten. Dit gaat nu al een jaartje of 4 goed.

Ik hoop dat je wat met dit antwoord kan. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer is brood mee te nemen klein beetje niet veel leg het op tafel voor je neer een praat gewoon gezellig met vrienden die wel eten zo ging ik van zelf mee eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooit heb ik ergens gehoord dat eetproblemen met een strijd te maken kunnen hebben. Wie is in jullie gezin de baas? Is het thuis misschien niet zo fijn op dit moment? Als je dat zo vindt kun je misschien eens met de kindertelefoon bellen of mailen of chatten www.kindertelefoon.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yoghurt s ochtends
brood mee naar school,
gewoon meenemen en op school kijk je wel wat je doet.
en anders ;
STEL JE NIET ZO AAN