Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom je een afterdinnerdip?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
604
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bedoel je precies?
Cryofiel
13 jaar geleden
Een afterlunchdip, maar dan zo'n zes uur later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha...en 12 u later de ontbijtdip zeker....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Een stukje gaan wandelen helpt prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja werkt echt! Eten 'zakt' het best als je in beweging bent. Daarnaast maakt frisse lucht je weer een beetje wakker! +
Een kopje heel sterke koffie drinken.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik erg vol zit wordt ik alleen maar sloom van een warme drank na het eten.
Bij mij helpt het om, heel saai, meteen op te staan en de afwas te gaan doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door niet te veel snelle koolhydraten ( aardappelen, witte rijst, pasta enz) te eten tijdens het diner, deze zorgen voor een energiedip na het eten. Beter is alles volkoren en veel groentes lieverd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een "afterdiner dip" zoals je het noemt, komt doordat je lichaams energieverbruik omhoog gaat na het eten. Je maag moet tenslotte hard werken om je eten te verteren. Hierdoor kan je je soms sloom of slaperig voelen en vandaar dat een hoop mensen wel eens een dutje doen na het eten.

Je lichaam krijgt meestal ná het eten trek in iets zoets, oftewel een toetje. Hiern zitten de suikers die je lichaam de extra energie geven om te helpen het voedsel te verteren.

Om te voorkomen dat je dus de dip krijgt, wacht je na het eten zo'n 10 minuten en eet dan een toetje. Je zult merken dat je minder last hebt. Ook het wandelen helpt, maar dat is al gezegd hier.

Succes ermee en eet smakelijk :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding