Kun je met enkel een banaan en eieren pannenkoeken maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
4.7K
Amadea
10 jaar geleden
Nee. Dan wordt dan een bananige roerei prut.
Ritsuka
10 jaar geleden
Het is geen echte pannenkoek, maar het is wel lang. 1 banaan + 2 ei.
Ritsuka
10 jaar geleden
Lang moet lekker zijn.

Antwoorden (3)

Je hebt meel nodig. Gelukkig bestaan er tal van diverse soorten meel, de ene maar net iets dichter en viskeuzer dan de ander.

Anders krijg je net een soort van eierenkoek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaat zelfs bananenmeel ;-)
Ze zijn mega gezond, je gebruikt namelijk geen suiker, zout of (tarwe)meel. Alleen wat ei en banaan. En daardoor is het dus eigenlijk ook nog eens een 5 or less, alleen dan voor ‘s morgens. Goed, komen ze!

Men neme (voor zo’n zes pannenkoekjes):
- 1 rijpe banaan
- 2 eieren
- ter garnering: wat kaneel, eventueel wat extra banaan en ik heb er voor de boyfriend ook stroop op gedaan (houd ik zelf niet van, en ja pannenkoekjes zijn met stroop niet meer zo healthy)

En zo doe je het:
- Prak de banaan en mix ‘m met de twee eieren.
- Regel een koekenpan met een goede antiaanbaklaag, verwarm wat olie, doe een beetje beslag in de pan en bak de pannenkoekjes om en om bruin.

Klaaaar! Nog even wat kaneel erover en je fijne ontbijt kan beginnen. Ze zijn heerlijk zoet en smaken lekker sinnerig, terwijl dit dus gezonde pannenkoeken zijn. Een recept naar m’n hart!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan zeker wel. Het smaak dan wel wat anders dan een gewone pannenkoek met meel/bloem. Maar het is erg lekker. Het heeft meer een structuur van een omelet, dan een pannenkoek, maar het kan zeker wel! Op de onderstaande link kan je een recept vinden voor bananenpannekoeken die ik zelf heb getest en uitgeprobeerd.

Toegevoegd na 1 uur:
Alleen in dat recept zit wel suiker en een beetje melk bij. Dat maakt het beslag net iets luchtiger en zoeter. Het lukt zeker ook wel met alleen een banaan en ei, maar dan is het meer omelet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Daar staan suiker en melk bij. De vraag is of je van alléén banaan en eieren pannenkoeken kunt maken.