Dat zie je wel vaker, het is een stiekeme marketingtruc. Mensen kijken vaak niet naar prijs per kilogram en trappen er op die manier dus in.

Altijd de prijs per kilogram vergelijken, want soms zijn huismerken op die manier duurder dan A merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken betaal je voor een klein pakje in verhouding meer dan een grotere.
Nou is het wel zo dat in de prijspeilingen tussen de supermarkten niet alle inhoudsmaten worden vergeleken. Als je concurrentie zijn pakje blue band klein aanpast kan het zijn de dat de andere formule daarin meegaat.
Of nog lager gaat zitten. Op zich kun je dan vreemde prijzen krijgen.
Een voorbeeld is jaren geleden de navulzak wasmiddelen. Bij Ariël wasmiddel, er was een standaard doos of fles en een navulverpakking. Door de concurrentiestrijd werden de startverpakkingen steeds goedkoper en de navulverpakkingen verdwenen van de markt. Die zie je nauwelijks meer.

Het is trouwens wel zo dat die prijzen in de supermarkt dagelijks kunnen veranderen en op het moment dat je altijd een groot pakje blueband koopt zul je waarschijnlijk dat uit gewoonte blijven doen. De marge blijft voor de winkelnop peil en de klanten die erg prijsbewust zijn die zullen eerst kijken voordat ze iets pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het ten eerste winkels vrij staat te prijzen en ten tweede er ook wel eens rekenfouten worden gemaakt.

Wij hebben dat in de dierentuin ook wel eens gehad, kon je limonade tappen in 3 verschillende maten bekers, iedereen koos de grootste beker maar enig rekenwerk leerde dat 3 kleine bekers iets meer in volume was voor duidelijk minder geld.
Die prijzen waren er duidelijk bij gezet door iemand die niet kon rekenen

In dit geval kan ik me ook nog voorstellen dat die kleine verpakking een soort aanbieding is
amigo
13 jaar geleden
Inmiddels antwoord gekregen van de customer service Blue Band,maar of je daar nu zoveel wijzer van gaat worden?