Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik denk omdat er in Frankrijk een markt is voor dit soort supermarkten. Er leven daar nog veel mensen op het platteland, die op zaterdag voor de hele week (of twee weken) boodschappen doen. Zo'n supermarche heeft vrijwel alles in huis, ook voor wat betreft non-food.

Overigens bestaat dit in meer landen dan alleen Frankrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in frankrijk heb je ook wel redelijk kleine supermarkten, in normandie ben ik genoeg van die kleine spar supermarkten tegen gekomen.

ik denk dat jij de carrefour winkels bedoeld. deze lijken veel op de makro markten zoals we die ook in nederland hebben.
het verschil is dat je voor de makro markt een pasje nodig hebt, zal dat niet zo zijn dan komt het reguliere winkelpubliek daar ook wel vaker en verdwijnen de kleine supermarkten ook wel vanzelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Frankrijk een heel groot land is met een hele lage bevolkingsdichtheid. Er is veel meer ruimte om dit soort hele grote supermarkten neer te zetten, en er is meer behoefte aan, omdat mensen soms ver van de bewoonde wereld wonen. Die mensen slaan groot in, en gaan niet elke paar dagen naar de supermarkt.

In Nederland is commerciële bouwgrond veel duurder en schaarser dan in Frankrijk en bestaat ook meer de cultuur van een paar keer per week naar de supermarkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding