Wat is het naast water het meest dorstlessende drankje?

13 jaar geleden
in: Dranken
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/dorstlesser-water.48566
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is een bepaalde hoeveelheid van zout en water dat je in water kan doen. Het is best vies maar je lichaam neemt het sneller op. Het is bedoelt voor in de tropen zodat je niet uitdroogt maar je kan het ook gebruiken als het heel warm is zodat je langer zonder drinken kan. Als het heel warm is, is alleen water trouwens niet genoeg ik zou ook soms iets drinken waar suiker in zot zodat je lichaam het beter opneemt.

Het beste antwoord

50/50 appelsap en water.
Dus helft appelsap en helft water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Bitter lemon :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maté, een soort kruidenthee, oorsponkelijk uit Argentinië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ikzelf vind crystal clear geweldig dorstlessend :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koude thee, denk ik.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een site gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wordt dit wel een heel populaire vraag met 38 antwoorden of zo. Want iedereen heeft wel zijn favoriete drankje dat zo heerlijk dorstlessend is. En dat gun ik iedereen van harte, maar of het ook werkelijk zo is?

Fabrikanten van allerlei drankjes zouden graag willen claimen dat nu juist hun drankje, bewezen de dorst het beste lest.

Voor mij is het simpel hoor: als je vochtgebrek hebt, krijg je dorst, en als je dat vocht aanvult, stopt je dorst.
Het enige waar je drankje aan moet voldoen, is dat het vochtig is, en dat zijn de meeste drankjes.

Misschien is het makkelijker om de vraag om te draaien. Wat kun je beter niet drinken, als je dorst hebt?
En dan geldt, op de ietwat langere termijn, dat je beter geen koffie, thee, en bier kunt drinken. Want daar ga je van plassen en dan kun je wel bezig blijven, want je krijgt al snel weer dorst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vergeet iets heel belangrijks: suikerhoudende dranken kun je beter ook niet drinken. Tenzij het natuurlijke suikers zijn van fruit en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik het graag mee eens!
Niet zo goed (gezond) dus, maar ook werkelijk van invloed op het lessen van de dorst?
Ik stel mij voor dat die zoetigheid alleen maar wat plakt in je mond, en dat je daardoor wat eerder een dorstig gevoel zou kunnen krijgen. Maar dat het alleen maar een gevoel is, en dat je er niet echt dorst van krijgt.
'Ze' zeggen iets met citroen erin.
Dat kan ice tea zijn, bitter lemon, of zelfgemaakte lemonade. Doen ze in warme streken in de usa veel. Water, citroensap en suiker anders is t te zuur. Ik vind t zelf ontzettend smerig, maar t schijnt erg dorstlessend te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb volgens mij ook wel gelezen dat vruchtensap ook heel goed helpt. Bij mij zelf werkt melk ook prims, maar daar heb je niet altijd trek in, en daar kun je geen kleine flesjes van krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Prims moet prima zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ijsthee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm ik zelf drink altijd gewoon een glas koude melk, zo lkkr dorstlessend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verse limoensap. Dat heb ik gedronken toen ik in de tropen was en het was echt heerlijk verfrissend en dorstlessend.