Waarom zitten er op bierflesjes die je open kunt draaien nog steeds 'kroonkurken'?

Zo kan het best pijnlijk/onhandig zijn deze bierflesjes open te draaien. En de randjes steken ook niet ver genoeg uit om m makkelijk met een opener te openen.
Een handiger dop lijkt me prettig.

Naast dat die schroefrand op t flesje niet lekker drinkt overigens.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.8K
paulus811
12 jaar geleden
goeievraag. Ik vind het ook altijd een pijnlijke bedoening, maar de dorst is meestal groter dan de ergernis van de dop.

Het beste antwoord

dat is makkelijk voor de assemblage. hoeven zie niet totaal nieuwe doppen en machines te ontwikkelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is om gesjoemel te voorkomen. Als er geen kroonkurk maar een gewone kurk op zit, kun je het flesje makkelijk openen en weer sluiten, zonder dat iemand ziet dat het open is geweest. Dan kun je het dus vullen met ander bier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het idee dat er nog een kroonkurker op zit verkoopt beter. Psygologie dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de buitenkant maar fijner is om vast te pakken en draaien zou hij er van mij best mogen uitzien als kroonkurk :) Nu haal je soms bijna je handen open
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me ook pijnlijk, maar de " echte mannen" durven daar niet over te klagen natuurlijk:) Maar jij bent een uitzondering:)
een kroonkurk houd het co2 beter tegen. aangezien het co2 gehalte in bier vrij hoog ligt, gebruiken ze nog steeds kroonkurken. je kan het wel in petfles doen, maar de smaak van bier zal er niet op verbeteren. en je hoeft het niet uit het flesje te drinken, je kan het ook in een glas schenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zijn die uitstekende puntjes dan echt noodzakelijk, dat is bij het draaien gewoon onhandig :)
Ik koop als t neit hoeft bewust neit van die twist of doppen omdat ik t onhandig en pijnlijk vind. Dat is vast neit het idee erachter geweest :)