eventjes een kopje met azijnwater laten indraaien
fremar
13 jaar geleden
Bakje schoonmaakazijn in de magnetron zetten en een paar uur laten staan. Daarna het deurtje openzetten zodat alle lucht weg kan trekken.
Daarna goed schoonmaken met alleen warm water.

Soms zit er een 'ontluchtingsprogramma' op de magnetron of oven. Dan blaast het van binnenuit de vieze luchtjes weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men neme een bakje water en 1 citroen. Snijd de citroen in 4-en en knijp 1 ervan leeg in het water. De andere delen leg je erbij. Dan op warmen (in de magno natuurlijk) tot het kookt. Bakje weghalen en ju luchtjes zijn weg. Kun je daarna meteen met een droge doek aangekoekte viezigheid wegvegen. Truukje van de schoonmaakdames (moeder en dochter) van TV
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luchtjes uit magnetron verwijderen kunt u op twee manieren proberen: een 'droge' methode of een 'natte' methode.
Lees wel goed de gebruiksaanwijzing van uw magnetron, of u er iets in mag 'koken' want de dampen kunnen het elektrisch gedeelte van de magnetron aantasten!

Zet een paar dagen een schaaltje met één van de volgende voorgestelde 'middeltjes' in de magnetron (iedere dag vers).
Deze absorberen de luchtjes.
- bakpoeder
- houtskool (vast wel een zakje in de schuur)
- tapijtreinigingspoeder
- gemalen koffie

Breng een schaaltje water met
- het sap van één of meerdere citroenen óf
- azijn óf
- een drietal theezakjes met een flink scheut water (half onder)
aan de kook in de magnetron.
Als het kookt, magnetron uitzetten en met de deur dicht afkoelen. Verwijder dan de dampaanslag van de wanden.