Is er een dieet waardoor je blijer wordt?

En welke is dat. Ik wil niet afvallen maar gewoon dingen eten waardoor ik me weer fijner voel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat is er. Je lichaam voeden met gezonde voeding, dus stoppen met chemische troep, koekjes en chips.
Veel groente en fruit eten, volkoren granen, eiwitten etc.
Je krijgt hier veel meer energie van, en je word toch gelijk vrolijk van zo'n bord vol kleur?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus voornamelijk clean eating toepassen, en minderen met suiker, zout en hevig bewerkte producten.
Als je dit combineert met lekker bewegen en een sport kiezen die je leuk vind, voldoende water drinken en op tijd gaan slapen, ben je in no-time weer vrolijk :)

Toegevoegd na 1 minuut:
En af en toe eens een heerlijk stukje chocolade, of een ijsje, of een koekje waar je gek op bent. Dat eet je dan heel langzaam op, intens genietend van de smaak.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
ik merkte het bij mijzelf, nooit geweten dat ik eigenlijk zo weinig energie had, tot ik beter ging eten.

Andere antwoorden (3)

Juist ja, zoals mijn voorganger zei: chocola! Maar inderdaad niet teveel, want dan wordt je er weer dik en chagrijnig van. ;) In chocola namelijk zit een stofje dat in je hersenen tijdelijk hetzelfde effect geeft als verliefdheid.
Voor de rest zou je zogenaamd 'comfort food' kunnen eten. Dat is een moderne term voor lekker eten waar je je happy bij voelt. Het is over het algemeen niet moeilijk te bereiden en doet veel mensen denken aan vroeger. Er is zelfs een heel kookboek van! http://www.nieuwamsterdam.nl/comfort-food
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
ik krijg er al honger van :)
Ga gebruik maken van kleur. Oranje wortel, groene paprika, rode tomaat, groene sla. Zorg dat je bord er altijd fleurig uitziet.

Een dieet dat rijk is aan koolhydraten zal de bloedsuikerspiegel verhogen en leidt tot een toename van het aminozuur tryptofaan (een grondstof voor serotonine) en dat verbetert je stemming.

Het gaat niet alleen om wat je eet, maar ook om hoe je dat doet. Een maaltijd kan een rustpunt zijn in een drukke dag. Als je achter je bureau een boterham naar binnen propt, mis je dat moment. Je zou op z'n minst een half uur middagpauze moeten nemen en jezelf ontspannen. En als je thuis komt, moet je niet gaan snoepen, maar in alle rust een fatsoenlijke maaltijd eten.
Amadea
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
altijd leuk om je bord zo kleurrijk mogelijk te maken :)
en tijd maken om te eten is inderdaad heel belangrijk. Even weg van de pc en het bureau, en lekker je lunch eten.
nee zo'n dieet bestaat niet. Hooguit wat voedingsmiddelen waarvan vermoed wordt dat ze op de stemming invloed hebben. Ik word echter niet blij van chocola, enkel dikker.
Van gezond eten in het algemeen gaat je conditie met sprongen vooruit. En dat merk je wel in je geluksgevoel.