Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang kun je gehaktballen bewaren in de koelkast?

Mijn vriend heeft vorig weekend (zondag) gehaktballen gebakken en ze daarna in de koelkast gedaan.. Zijn die nu dan nog goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
75K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Maximaal 48 uur, mits goed verpakt en gekoeld!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is 3 dagen het maximum, maar soms blijft vlees langer goed.

Ruik eerst heel goed of de gehaktvallen een normale geur hebben. Ruikt het enigszins een beetje vreemd, dan weggooien. Proef ook een heel klein stukje. Let ook op de textuur van de gehaktbal. Is het slijmerig en te zacht, dan is het echt niet goed meer. Smaakt het zurig of bitter, dan ook direct weggooien.

Neem geen risico's met vlees.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorige week zondag; als ik dat goed uitreken, liggen die ballen al 12 dagen in de koelkast. Die zijn echt niet lekker meer hoor. Als je ze na een uurtje afkoelen in de vriezer had gestopt zouden ze nu nog heerlijk zijn geweest. Ideetje voor de volgende keer?

Jammer, want ze zien er werkelijk voortreffelijk uit op het plaatje! :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat vraagsteller afgelopen zondag bedoelt. Dan is het nog steeds vijf dagen, lang zat. Inderdaad was de vriezer een betere optie geweest.
Nee ik zou ze niet meer gaan eten je kan vlees maximaal gebraden 48 uur goed houden.En eerst even proeven voordat je ze gaat eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebakken en gebraden vlees (goed afgekoeld buiten de koelkast) bewaar je niet langer dan 3 tot 4 dagen in de koelkast.

Toegevoegd na 15 minuten:
Zet ze wel onderin de koelkast, daar is de koelkast het koudst!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 dagen en echt niet langer. Ik heb mijn gehaktballen ook weleens in de koelkast gezet, maar ik eet ze de volgende dag meteen op. Als ik dat vergeet, dan gooi ik ze gewoon weg. Het is vlees en dat is gewoon altijd een risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgende keer in de vriezer, nadat ze volledig zijn afgekoeld;) Dit kan je met vele producten doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding