Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je van je snoep verslaving af

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
812
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vragen mogen maar 1 keer worden gesteld.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Consequent zijn, veel fruit gaan eten. Maar ik denk dat je het beste naar een diëtiste kan gaan met deze vraag :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals elke verslaving, rustig afbouwen.

In snoep zit veel suiker, uw lichaam is hier gewent aan geraakt. Om opeens te stoppen met 100g suiker naar 20g suiker kan een aanslag zijn op uw lichaam. Niet zo heel erg als een heroïne verslaving of zo maar toch.

Als u snoep eet uit lekkernij, er zijn ook anderen dingen lekker maar gezonder! Let op, teveel fruit is ook teveel suiker.

Zelf discipline hebben en uw zelf alleen maar "zoveel" snoepjes per dag toestaan, net zoals mama vroeger zei: 1 koekje uit de koektrommel.

Vaak kan het ook geestelijke verslaving zijn, maar met een gezond verstand lukt u dat makkelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Af blijven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat zeg je alleen tegen een hond
Als je een weekje geen zoet hebt gehad neemt je trek in zoet vanzelf ook af. Veel gesnoep is vaak een gewoonte, dus wordt je bewust van wat je snoept, doe het niet meer achteloos, en de trek verwijnt vanzelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je snoep verstoppen :) dus dan kan je niks meer eten A.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niet in een keer stoppen want dat werkt niet. Als je bijvoorbeeld iedere dag 8 snoepje neemt neem je de week daarop 6 snoepjes en een week later 4 snoepjes enz. Ook werkt bij mij belonen: als ik een week volhou elke dag 2 snoepjes te eten mag ik op zondag 4 snoepjes ect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ook helpt om van een verslaving af te komen is een andere beginnen (maar of we daar al te vrolijk van worden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding