Hoe voorkom je een droge mond in de ochtend na het stappen ,maar wel gewoon je biertjes kan drinken?

Tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.7K

Antwoorden (7)

Bier is een vochtafdrijvend middel (je lichaam droogt dus uit), gek he als je drinkt.
Daarom moet je vaak plassen.
tip: doe wat ijsblokjes in je bier, of drink veel voordat je gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink dezelfde hoeveelheid water als bier en je hebt geen last van een droge mond of een kater.
Alcohol zorgt er onder andere voor dat je lijf veel vocht kwijtraakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor dat je met je zatten ballen je bed in gaat ff een lege fles vullen met water zodat je in de ochtend gelijk een slok kan nemen helaas is er niet iets wat het echt tegen gaat,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe altijd 2 glazen water drinken na het uitgaan en heb dan nergens last meer van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral voor het slapen nog flink wat water drinken, eventueel met wat extra vitiamine C.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal wel b bedoelen
Als je wel gewoon aangeschoten/dronken wilt worden raad ik aan om aan het eind van de avond 3 glazen water achterover te gieten. Doe ik ook weleens, is niet lekker. Maar je hebt geen kater of droge mond de volgende ochtend. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn geheim tot een vrolijk drinkleven: Aquarius.
Zoals reeds in andere antwoorden beschreven, droogt alcohol het lichaam uit. Hierdoor ontstaan katers en ook de door jou genoemde droge mond.
Sportdrankjes -zoals Aquarius, maar het kan elke andere isotone sportdrank zijn, zoals Gatorade, Isostar en groene AA- zijn speciaal gemaakt om het vochtniveau in het lichaam snel weer op pijl te brengen.
Zorg dat je een flesje bij je hebt als je stevig gaat drinken, en neem tussen je biertjes door af en toe een paar slokken, of anders voor het slapen; zo voorkom je uitdroging. Om deze reden worden sportdrankjes ook vaak door artsen aangeraden aan patiënten met uitdrogingsverschijnselen.
Het is handig om een flesje in de koelkast te hebben liggen, voor op een brakke ochtend.
Let overigens wel goed op dat je isotone sportdrankjes gebruikt en geen hypertone, en ook geen energy drinks, zoals Extran en oranje AA.
Bedenk je ook dat sportdrankjes rijk zijn aan calorieën en vitaminen waar je geen overdosis van wilt krijgen. Drink dus niet meerdere flesjes op een dag.

Als je meer wilt weten over het verschil tussen hypertone en isotone sportdrankjes, verwijs ik je naar de volgende sites:

http://www.food-info.net/nl/national/ww-sportdrank.htm

http://www.gezondheidsnet.nl/voeding/artikelen/440/het-nut-van-sportdranken