Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Scheelt het als je een al geopende fles cola neerzet of legt in de koelkast.

Blijft er meer prik op een al eerder geopende fles frisdrank zitten als je hem in de koelkast neerzet, neerlegt of maakt dat niets uit..??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Ik denk dat t niet uitmaakt... Doe wel goed de dop erop als je m neerlegt... Ook als ie staat natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liggend zal de dop beter afsluiten, dankzij een waterlaagje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staant blijft er meer prik in. Het totale oppervlakte waardoor koolzuur gassen de limonade verlaten is kleiner
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat blijft gelijk. Er zal koolzuur uit de cola verdwijnen, totdat de druk boven de cola zo hoog is opgelopen dat er geen bubbels meer uit de cola verdwijnen. Het volume in de fles, waar géén cola zit is in beide gevallen gelijk.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
volgens mij kan je de fles beter staand wegzetten. Dan schud de inhoud het minste waardoor de bubbels door de beweging verdwijnen. Maar blijft ook de totale oppervlakte tov van de lucht het kleinste om de bubbels de laten verdwijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat was ook mijn idee ja, +
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing