Als het een sneetje omvouwt en het breekt, is het net te oud.
Eten kun je het uiteraard nog, maar is minder lekker (prima voor tosti's nog)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

door het te proeven, een meestal zie je het ook wel een beetje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ziet er droog uit en het ruikt een beetje muf. Dat is het stadium voordat de schimmel gaat komen, dan is het al aardig oud geworden. Het beste kun je het dan roosteren, bakken, of anderszins verwerken. Want het is dan niet lekker meer om gewoon op te eten.
Amadea
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Als het brood in dat stadium zit, kun je het beter weggooien.
als je er aanvoelt, en het niet meer goed kan buigen, of gewoon als er schimmel op zit. !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is hard, korrelig en breekt af als je er in wilt snijden......
Waarom wil je dit weten? Dit is toch overduidelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vóór het gaat schimmelen, ruikt het vaak al zurig (er even vanuit gaande dat het geen zuurdesembrood is dat zuur hoort te ruiken).