Stroop kan gemaakte worden van verschillende soorten fruit, zoals appel en peer, maar ook van bieten. Ook kan het uit bietsuiker of rietsuiker worden bereid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Fiederieke: klinkt wel smakelijk maar ik geloof het ook niet.
Van suiker(stroop) boter en vanille.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
500 gram stroop, 300 gram donkere basterdsuiker, 75 gram boter, 1 theelepel kaneelpoeder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benodigdheden:
- Half potje keukenstroop
- Half kopje bruine basterdsuiker
- 50 gram roomboter

Recept voor de stroop van stroopwafels
Doe de stroop, de basterdsuiker en de roomboter in een pannetje en verwarm het op het fornuis. Blijf tijdens het verwarmen roeren. Na ongeveer 10 minuten zal er een dikke stroop ontstaan die naarmate hij af koelt nog dikker zal worden. Pas wel op, de stroop wordt erg heet. Steek dus nooit uw vinger in de pan om de stroop te proeven of te kijken of hij al heet genoeg is!

Succes!

Er bestaan wel meer recepten van stroopwafel stroop die weer iets afwijken van deze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit bestanddelen waarin de grondstof suiker prominent is.....

Toegevoegd na 2 minuten:
(ik hoop dat ik hiermee jouw vraag naar behoren heb beantwoord....)