Ik ben het ten dele met Sinterklaas eens; bimber is zelf gestookt en de echte kun je dus niet in de winkel kopen.
Er gaat niets boven de smaak van zelf gestookt (als je goed kan stoken), maar als je gaat klungelen is het gevaarlijk.
Leer het stoken van iemand die het goed kan of:
bemachtig een exemplaar van 'Het Volkomen Stookboek'.
Zonder ten minste het laatste is zelf stoken absoluut af te raden als je niet je woning op wil blazen of in andere onaangename dingen verzeild wil raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Ania;

Bimber is zelfgestookte wodka. Als je het in de winkel koopt is het dus eigenlijk geen bimber meer, maar gewoon wodka. Alle ingrediënten om zelf bomber te stoken zijn goedkoop en makkelijk te krijgen, dus google even een recept en je hoeft je wodka voortaan nooit meer te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op onderstaand (tweetalige) forum kan je wel vinden waar winkels zijn in Nederland voor poolse producten.
Ik betwijfel of ze "zelf gestookte" wodka zullen verkopen. Ik denk zelfs dat het van de warenwet niet mag vanwege gezondheids risico's