krijg je van chocolade eten hetzelfde gevoel als verliefd zijn? :$

ik had dit ergens gehoord maar weet niet zeker want ik vind verliefd zijn een leuk gevoel en kan ik dit ook krijgen als ik chocolade eet en zoojaa, welke chocoladesmaak krijg je het het snelst of heftigst? :$

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Je moet kilo's pure cacao eten wil je net zo'n gevoel krijgen, van een beetje chocolade krijg je dat gevoel echt niet. De stoffen die in chocolade zitten zijn te weinig om hetzelfde gevoel op te wekken als verliefdheid.

Wel belandt je eventjes in een 'feel good' mood, dat komt met name door de smaak en smeltpunt van chocolade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee er komt wel hetzelfde stofje vrij maar niet zo erg/veel als bij verliefdheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chocolade bevat de stof fenylethylamine. Deze stof komt ook in je lichaam vrij als je verliefd bent.
Dus het kan dan ongeveer hetzelfde voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het verband tussen chocola eten en verliefd zijn heeft te maken met de reactie van je hersennen, en al is het weinig komt het toch wel overeen. Dezelfde reactie die je hersenen geven als je verliefd bent komt ook bij veel geld winnen, cocaine snuiven, en bij enkele slechte verslavingen terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals degene boven mij al zegt moet je er ongeveer 5 kilo van eten om genoeg van dit 'stofje' binnen te krijgen. Het gaat hier inderdaad om fenylethylamine.

Je vraagt bij welke chocolade smaak je dit het snelst zou kunnen krijgen/voelen. Puur natuurlijk, simpelweg omdat hier meer cacao inzit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet er wel heeeeel veel van eten. En dan wordt het lekkere gevoel misschien wel overschaduwd door schuldgevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liever verliefd!!!! Da's veel intenser en duurt hopenlijk langer dan de tijd van een reep wegknabbelen.

In de repen zit maar een mini-beetje van dat stofje. Vooral vrouwen zijn er verzot op.Veel mensen grijpen tijdens verdriet naar een reep om zich wat minder ellendig te voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je erg veel chocolade moet eten om het verliefdheidsgevoel te benaderen dan is dat een imitatiegevoel, dus niet echt.
Het kan heel goed gebeuren dat je minder aantrekkelijk wordt (veel dikker) en van dan niet beantwoorde liefde kun je heel verdrietig worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gevoel van verliefd zijn krijg je door verliefd te zijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me erg onlogisch als je van chocola de zelfde gevoelens kunt krijgen als wanneer je verliefd bent!