Ben 3 weken gestopt met roken heb alleen heel de dag trek en met kauwgom wordt het erger iemand een goede tip????

Roken (gestopt)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn buurvrouw is ook cold turkey gestopt, Ze heeft veel gewandeld, veel gesport en er zo min mogelijk aan gedacht. Ze droomt er nog wel eens over en is nu al meer dan een jaar gestopt. Raar hoe dat dan toch in je systeem blijft zitten. Maar zet 'm op, je kunt het!

Antwoorden (13)

Gwn roken waarom zal je stoppen overal kan je dood aan gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appels eten! Klinkt heel stom, maar bij mij werkt(e) het echt heel goed! Elke keer als je trek hebt in een sigaret.. Appel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel water drinken. Door water heb je minder honger.
Echt stoppen en druk bezig zijn. Eet iets heel zoets als je zin krijgt om te roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je hersenen zitten bepaalde delen die een sigaret willen en omdat je gerookt hebt zijn die delen gaan vermenigvuldigen en dat betekent dat ie extreem veel zin hebt in een sigaret. Als je zo lang mogelijk vol houdt gaan die delen vanzelf stoppen. En vervang roken voor een glaasje rode wijn per dag maar dan ook echt een glaasje meer niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd!

Reken eens uit hoeveel geld je hebt bespaard aan pakjes peuken en ademverfrissers? En zie eens voor je hoeveel schoner je longen weer langzaam aan worden? En merk je dat je toch wat makkelijker de trap op loopt?

Gun jezelf de tijd. Kauw nog rustig even door op kauwgom. Wordt vanzelf minder!

Af en toe en cup o soep/opkikker of een glas water in plaats van een kauwgommetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van kauwgom eten krijgen je hersenen het signaal dat je honger hebt! en als je eet, eet dan heel langzaam en rustig want dan zit je sneller vol dus eet je minder ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een stevig ontbijd en drink wat meer koffie en water. Lekker hè? Niet meer druk hoeven maken of je nog wel sigaretten bij je hebt. Overigens dat rare gevoel in je maag trekt vanzelf weg. Pas op, meestal zijn ex-rokers t fanatiekst als het om anti rook regels gaat. Wordt ergens gerookt. Niet op reageren en doorlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accepteren dat je trek hebt en wachten tot het over gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tanden poetsen. Een frisse smaak in je mond, zal je minder snel doen gaan eten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rook Green Go
Onschadelijke vervanger van sigaret
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een lijstje met dingen die je leuk vindt om te doen. Dingen die je vaak niet doet, omdat je je er geen tijd voor gunt, te duur, je partner er een hekel aan heeft, enz. enz.
Telkens als je lijf om een stoot nicotine jammert, ga je iets doen (of er alvast aan denken, of je bezighouden met) dingen van je lijstje.
Ik weet waarover ik praat. Doen, actie!! Vraag begrip aan je omgeving. Bedenk dat je door ' niet roken' geld bespaart waardoor je minder bang hoeft te zijn voor (tijdelijke) kosten.
Gedreven bezig zijn is de allerbeste manier om van je verslaving af te raken. Je denkt er niet eens aan. En je valt er eerder van af dan dat je ervan aankomt. Ook mooi meegenomen!!!

Toegevoegd na 16 uur:
Hoorde net dat een vriendin, die 15 kilo was aangekomen na de stop, is gaan zwemmen. Betekent in haar geval: 's morgens ( rond 7 uur) half uur fietsen, half uur zwemmen, 20 minuten fietsen naar het werk . Ze heeft zich nooit eerder zo fit en gezond gevoeld. Is na ruim 5 weken al bijna 6 kilo kwijt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anderhalf jaar geleden stopte ik met roken via stoppen met roken poli, makkelijk en succevol en gratis. mocht je de fout weer ingaan. Nu moet je :"schakelaars"zoeken
Ga wat doen met je handen
blijf niet piekeren van "oh ik heb trek in een sigaret, zal ik? oh ik hou het nioet vol, ik MOET een sigaret, of dat soort gedachtes, want voor je het weet sta je weer bij de snackbaar een pakje uit de automaat te trekken
Wat vind je leuk om te doen? Ga dat doen. Vermijd "rooksituaties" waar je het eerst naar de sigaret greep die situaties moet je vermijden. Vervelende of irritante personen, tv kijken, bellen, chatten... koffie drinken kun je ook beter even laten, dat triggert ook. Laat het eten van dingen maar even toe. afvallen is van latere zorg. Zuip, voor je je qaan een vreetbui overgeeft gewoon drie longdrinkglazen vol water. Dan zul je echt niet veel eten en dus ook niet aan komen en dan zit je toch aardig vol. probeer verschillende nieuwe hobbies uit die je met je handen kunt doen en slaap wat vaker en meer. En hou je vooral voor dat je er wel komt en het met je gewicht wel mee gaat vallen. Uiteindelijk ben je gewonzeder, dus in staat meer te bewegen en vliegen de kilo;s er zo vanaf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 weken is ver... nog even en er is een dag tussen dat je je ineens realiseert van "hey ik heb vandaag niet aan sigaretten gedacht, what the hell":) succes. de gewoonte veranderen helpt het meest. dingen die je geest associeert met roken dus achterwege laten. Totaal andere dingen doen.
Ik ben gestopt met Champix (huisarts) en dan heb je deze ontwenningsverschijnselen niet.
Gefeliciteerd dat je gestopt bent en hou vol!