wat zijn de gevolgen van met salmonella besmet water drinken?

In mijn flat is reeds vastgesteld dat er salmonella in het drinkwatersysteem aangetroffen is wat zijn de risico,s en gevolgen want wij hebben allemaal gedronken van dit water?? we hebben nu flessen water om te drinken maar het probleem is pas vrijdag per brief vastgesteld maar er werd niets verteld over gezondheid of risico,s of een bepaalde concentratie van de vervuiling

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Antwoorden (4)

Op een schaal van 0 tot 100, licht beroerd voelen tot nooit meer opstaan. Lijkt mij meer iets voor het ministerie van volksgezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Salmonella is een groep ziekteverwekkende bacterien,
die meestal mensen hun maagdarmstelsel flink kunnen ontregelen.
Door het water voor gebruik te koken neem je voldoende maatregelen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn onder de groep salmonella wel heel kwade soorten maar meestal veroorzaakt salmonella verschijnselen van voedselvergiftiging.
Je gaat dan braken en/of krijgt diarree, maatregelen die je lichaam zelf neemt on de door de salmonella zelf en de gevormde toxinen zo snel mogelijk kwijt te raken.
Onderdruk braakneigingen en diarree dus niet, dan ben je de salmonella het snelst kwijt.
Voor de rest water koken, in ongekookt water NIET afwassen enz. Douchen is geen probleem zolang je het water maar niet binnen krijgt.
Dat geldt dus ook voor tandenpoetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je niet ziek geweest in de afgelopen periode dan is er eigenlijk niets aan de hand, ben je ziek geweest en nu weer beter ( ziek is dan meestal overgeven en diarree) dan is er ook niets meer aan de hand en heeft je lichaam de salmonella bacterie overwonnen
Voor bejaarden en jonge kinderen en zwangere vrouwen is Salmonella gevaarlijker. Die kunnen er eerder, en ernstiger ziek van worden.

Maar als je er niet ziek van bent geweest zal je dat nu, nu je weer schoon drinkwater gebruikt ook niet meer worden.

Het is dus niet zo dat je door het drinken van dat water met Salmonella over 2 maanden nog eens ziek wordt, dat ziek worden gebeurt gelijk na het drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
salmonella kan je hele darmstelsel een poosje goed op zijn kop zetten, dus een WC bij de hand houden is raadzaam!

Water koken vóór consumptie, dan is alle salmonella weg.

Salmonella is niet zo'n probleem bij goede hygiene. Alle kippen in de supermarkt zitten er vol van. Normaal gesproken volstaat het voorkomen dat (instrumenten waarmee je ) rauwe kip (bewerkt) in aanraking komen met voedsel dat klaar is voor consumptie of niet gekookt wordt.

Salmonella in het drinkwater hoort niet. Ik zou ongekookte consumptie ervan niet aanraden totdat meer bekend wordt mbt de gevolgen voor gezondheid.

Als je nu nog geen last hebt van diarree dan zal besmetting vast nog niet plaats hebben gevonden.