Wat is het gevaarlijkst om te eten.?

wat is vrij verkrijgbaar en het gevaarlijkst om te eten.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

In Japanse restaurants kan je fugu oftewel kogelvis bestellen. Het schijnt erg lekker te zijn maar als je een beetje verkeert snijd is het zeer giftig. Jaarlijks gaan er een aantal mensen dood aan het eten van fugu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht ook aan de kogelvis, maar die is niet vrij verkrijgbaar.

Andere antwoorden (18)

Barbecue... de cyclische aromaten die bij slecht of foutief roosteren/barbecueën vrij komen zijn wel heel slecht voor ons...

En een stukje vlees met prionen, die Jacob Kreutzfeld disease ontketenen zou ik ook erg gevaarlijk noemen...

Verder Pretzels, daar waar George Bush aan had moeten sterven toen hij net president geworden was... (grapje, mag toch wel een keertje toch)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, lachen is gezond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Met melk graag"
~ Sjors Struik over Koffie Anan http://oncyclopedia.net/wiki/George_Bush
Een karbonade van de C1000.

Effe serieus, ik val om als ik ook maar iets van een walnoot binnenkrijg. Verder kan ik eigenlijk alles eten.

Bedoel je op de lange termijn of korte? En als vergif of echt iets wat als voeding legaal verkocht wordt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kogelvis is link. Een delicatesse voornamelijk in Japan, maar dodelijk als het niet goed klaargemaakt is.

Akki, een Jamaicaanse groente. Meer gangbaar, maar ook dodelijk als het niet goed schoongemaakt/klaargemaakt wordt.

Deze antwoorden slaan dus wel op vrij verkrijgbaar eten natuurlijk. Er is heel veel vrij verkrijgbaar waar je aan dood gaat als je het eet, maar dan ook niet als eetwaar verkocht worden ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pepers

http://www.nu.nl/algemeen/1766424/man-sterft-na-wedstrijd-pittig-koken.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, dat geldt dan voor alles waar je teveel van eet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik was de :) vergeten.
Ik gebruik zelf erg veel pepers. Ik ben het met je eens dat het geld voor alles waar je teveel van eet.
Die vind ik leuk gevonden, Xinix ; zoals de gemiddelde Nederlander barbecuet heeft inderdaad heel erg weinig met (gezond) eten te maken.
Ik denk dat het politiek correcte antwoord Fugu is, al moet je wel aan wat eisen voldoen om het te mogen klaarmaken en toevoegen.

Qua algemene volksgezondheid wereldwijd heb ik het vermoeden dat het wel eens (geraffineerde )suiker zou kunnen zijn ; het bevat absoluut geen enkele nuttige voedselwaarde, levert alleen maar een hele hoop loze calorieën die veel te makkelijk worden opgenomen en opgeslagen vooral, slecht voor de tanden, en door heel vele betere alternatieven vervangbaar. Je moet alleen heel erg veel suiker eten voor je echt van toxiciteit kunt spreken. Ik ken een hoop mensen die aardig hun best gedaan hebben, maar het is volgens mij nog niet gelukt.

Maar eerlijk gezegd zou ik mijn schepje suiker in de koffie niet willen missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water.

Strikt genomen niet eten, maar drinken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we het toch hebben over drinken volgens mij gaan er aan alcohol meer mensen dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een verhaal...brrr...
Pinda's: heel veel mensen hebben pinda allergie en als je daar op moet uitselecteren sta je versteld waar allemaal deeltjes of olie uit pinda's zit.
Kleine kinderen graaien het snel van tafel en kunnen er gemakkelijk in stikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn zelfmoordpillen...

Toegevoegd op 16-06-2009 13:20:53
Ah, vrij verkrijgbaar... dat zijn deze niet..
De vingerhoedsplant (digitalus) is ook zwaar dodelijk en groeit overal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik voor de 'st. Jacobs Kruiskruid' gaan...;-)
Dag bailey,

Misschien bedoel je sommige soorten paddestoelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bruidstaart.

Je weet niet waar je in terecht komt... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
De BellaDonna (Wolfskers) is met een incubatietijd van 7 minuten absoluut het gevaarlijkste. Gevolgt door nog een paar leuke kruiden die niet alleen aantrekkelijk mooi zijn om te zien, maar ook zeer gevaarlijk tot dodelijk zijn om te eten, te drinken, of zelfs door eraan te ruiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle lightproducten.....Aspartaam is gif voor je lichaam!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verpulverde TL buizen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rattegif.

(Als je het Guiness book of records bekijkt dan zijn er zelfs idioten die fietsen opeten.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene tomaten.

Groene tomaten zijn niet rijp, rode wel. Dat is nou net het probleem. Voordat je zo'n lekker sappige tomaat hebt, is er een hoop zon nodig. En dat missen we soms wel eens in ons koude kikkerlandje. Het gevolg is dat tomaten wel groeien, maar niet rijp (rood) worden. Het is trouwens niet echt aan te raden om zo'n groene tomaat op te eten, want er zitten bepaalde gifstoffen in zo'n groene tomaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pinda of noten (of andere allergeen), mits je er een anafylactische geschiedenis mee hebt. Dan is het kleinste onzichtbare spoortje al dodelijk binnen een paar minuten. Kan niets tegenop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sperziebonen(rauw) champignons(rauw) deze kun je niet rauw eten want dan zitten er giftige stoffen in. Alleen bij goed bakken of koken maak je deze stoffen onschadelijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zout. Een kg zout overleef je niet.