Waarom halen ze vitaminen uit groenten om ze in pillen te stoppen? dan zijn de groentes toch niet meer gezond?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

speciaal voor mensen met een kunstgebit !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vitamines worden niet uit groenten gehaald. Vitaminepillen worden industrieel geproduceerd. Bovendien, als het wel zo zou zijn, je hoeft dat fruit toch niet meer op te eten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze vitaminen worden niet uit groenten gehaald, maar speciaal chemisch gemaakt voor dit doel. De groenten houden dus hun vitamines. Het doel van de vitaminepillen was oorspronkelijk dat mensen die geen groenten en fruit konden eten, door ziekte, etc. toch hun vitamines kregen. Later werden ze los verkocht, omdat mensen dachten dat ze er gezonder van werden, wat niet het geval is als je gewoon normaal eet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De aanwezige vitamine en mineralen die nog in groente en fruit aanwezig zijn is sterk afgenomen de laatste jaren. Dit vind zijn oorsprong in het veredelen en telen op snelle groei. Om je dagelijkse portie vitamine en mineralen binnen te krijgen moet je wel erg gezond eten. Het kan dus wemselijk zijn hierop een aanvulling te doen. Vooral vitamine c ( tegen alle soorten kanker) die pas wordt opgenomen in de darm is een juiste aanvulling.

vr gr Rob.