nee, een appel is JUIST gezond als toetje.

volgens voedingsdeskundigen is de vrucht is rijk aan koolhydraten voor de levering van energie, vitaminen voor een beter immuunsysteem, mineralen voor de regulatie van het metabolisme en vezels ter bevordering van de vertering. Daarnaast bevatten appels weinig calorieën en hebben zij een hoog vochtgehalte (85%). “De dagelijks benodigde inname van water is 1 tot 2 liter. Door veel waterrijke stoffen te eten hoef je minder water te drinken. Een appel is handzaam, direct klaar voor consumptie en kan overal gegeten worden.”

Waarom is dat zo:

- afgezien van het feit dat een appel gezond is bevroderen de vezels van de appel de spijsvertering.
- dit is nu net het proces wat na het eten in gang word gezet.
- in theorie kan een appel minder calorieën bevatten dan een toetje.

nog veel meer weetjes over de appel en het gebruik ervan vind je op de site die bij de bron vermeld is.

eet smakelijk :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Fruit is heel gezond! Geen reden om je druk te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is juist goed voor de spijsvertering!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve het zuur van de appel na het tandenpoetsen. Dat is niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist gezond