vraag over kruidkoek en pannenkoeken mix

Hallo vraagje. momenteel ben ik bezig om mixen te maken voor verkoop op 1 van mijn molens. Nu wil ik pannenkoekenmix gaan maken en kruidkoekmix
nu wil ik graag weten MOET dit perse met BLOEM?
of kan ik het ook met mijn gewone volkorenmeel maken?
Ik weet dat er volkoren pannenkoeken bestaan Maar volkoren kruidkoek? graag uw reactie

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volkoren kruidkoek kan absoluut. Sla internet er maar eens op na:
http://www.google.com/search?q=volkoren+kruidkoek

About 11,800 results (0.17 seconds)

Benader de maker van deze pagina: http://uitdekeukenvanarden.blogspot.com/2010/02/volkoren-kruidkoek.html en vraag of je haar recept op je verpakking mag opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jazeker, eigenlijk kun je ALLES wat met witmeel gemaakt wordt, ook gewoon met volkorenmeel maken zonder dat je echt afbreuk hoeft te doen aan de smaak.

Witmeel is feitelijk puur vergif, dat we helemaal niet zouden moeten eten, en vooral voor suikerpatienten is het nono nummer 1. (Je kunt nog beter gewone suiker eten).

Ik bak en gebruik dus al tijden volkoren cake, kruidkoek, pannenkoeken, pasta's, paneermeel, boterkoek, appeltaart, koekjes, ontbijtkoek, crackers, en het smaakt allemaal even lekker. Soms zelfs lekkerder dan het witte origineel. Alleen voor de oliebollen met oudjaar heb ik ernstig gezondigd ; wellicht dat ik me daar volgend jaar eens aan ga wagen.

Maar volkoren kruidkoek is een uitstekende optie, waarbij mensen - net als volkorenontbijtkoek- het verschil zelfs niet eens goed proeven als ze het niet weten. Gemiddeld genomen is het heel iets minder kleverig / korreliger dan de witte variant, maar niet in een storende mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor.
Lekker! Volkoren kruidkoek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, het kan allemaal en bestaat ook allemaal al.

Zelf (maar dat is heel persoonlijk, dat snap ik ook) heb ik heel ijverig volkoren pannenkoeken gebakken omdat ik graag zo gezond mogelijk doe en ook de volkoren kruidkoek heb ik wel eens geprobeerd MAAR ik vind van beide de volkoren variant veel minder lekker (helaas), terwijl ik liever bruin- dan witbrood eet.
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal met je eens!