krijg je puisten als je veel zuivel eet en drinkt?

ja ik hoorde dit van iemand kan iemand me helpen haha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pjentkji metjrs methelav melec sur kalec si :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag in nederlands? haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
polski ? ;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nein mann lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
si señor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
well, you need to, or else it would't be good,as in the guidelines, its a dutch site you know

Het beste antwoord

Recent wetenschappelijk onderzoek heeft een duidelijk verband tussen zuivel en acne aangetoond. Het is zeker de moeite waard om het een paar weken helemaal zonder zuivel te proberen. Bijgaand artikel gaat over de achtergronden van dat onderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

lijkt me sterk. Ik eet en drink zelf veel zuivel, ik heb alleen een paar puistjes op mijn voor hoofd maar dat zijn jeugdpuistjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er schijnt niet zo gek veel verband te zijn tussen wat je eet en de hoeveelheid puistjes die je krijgt.

Als je heel veel puistjes hebt, is het goed om te kijken of je voedsel er invloed op heeft. Dan kun je b.v. eens een paar weken de zuivel uit je menu schappen, of stoppen met chocolade, om te kijken of dat effect heeft. Sommige mensen zijn gevoeliger dan anderen, en ook voor verschillende soorten voedsel.

Dus nee: je krijgt niet veel puisten als je zuivel eet en drinkt, maar het kan bij sommige mensen wel helpen als je veel puisten hebt om te stoppen met zuivel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melk kán inderdaad puistjes veroorzaken. Als je allergisch bent voor melk is de kans op puistjes extra groot. In melk zitten koehormonen en pus (door ontstoken uiers). Pus en hormonen bevorderen de talgproductie bij mensen en dus ook puistjes.
Dus als je veel last hebt van puistjes, dan kan je beter geen zuivelproducten consumeren. Maar als je geen puisten hebt en veel melk drinkt, dan zul je ze er heus niet door gaan krijgen.
Amadea
13 jaar geleden
Dierlijke vetten (en dat is soms bijna de helft van wat er in zuivel zit) kunnen inderdaad de boosdoener zijn.
Sinds ik als Yoghurtliefhebber ben overgegaan op Alpro Soya Yoghurt en ook iets minder kaas eet, heb ik minder last.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh dat is het! vetten! natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet de vetten. Volle melk bevat 5% vet, als ik me niet vergis. Dat is iets minder dan de helft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie +
Het zijn niet de vetten, maar de lactose die het veroorzaken kan.
dat kan,probeer de zuivel met minder vet, dan moet je er minder last van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er gevoelig voor bent zeker wel. Het ligt er ook aan wat voor zuivel.
Bijvoorbeeld: Als je last hebt van rosacea (zelfs een lichte vorm) krijg je van koemelk en producten die koemelk bevatten wellicht een reactie. Niet direct, maar enkele dagen later. Ik spreek uit ervaring.
Het kan dus best dat je geen effect hebt van zuivel van geiten of schapen.
Ook dit komt vaker voor bij mensen met eczeem of psoriasis.
Probeer het eens enkele weken uit (zonder koemelk). Dan wordt het duidelijk.