Hoe eet ik een granaatappel?

Pellen is gelukt, maar is dit een kwestie van zachtjes kauwen en het pitje iedere keer uitspugen? is er een handigere manier om het sap te nuttigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.3K
Rieneke1
13 jaar geleden
nee joh, je hoeft niet te pellen.
doorsnijden en uitlepelen!
Rieneke1
13 jaar geleden
ik doe dat met een heel klein lepeltje, kleiner nog dan een theelepeltje.
het is idd wel een beetje een militaire operatie ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Turkse groentewinkel gekocht, hij heeft wel uitgelegd hoe ik het moet snijden. van onder en boven een kapje eraf, dan per partje een stuk schil eraf snijden. het is zo'n prachtige vrucht! Uitepelen lijkt me agressieverhogend werken.(;

Het beste antwoord

Als je hem gepeld hebt, haal je het gele vliesje ook weg. Vervolgens maak je de 'besjes' los en doet ze in een kom. In het midden zit nog een soort schotje wat ook bitter is.

Dan eet je de besjes lekker op. Gewoon met pitjes en al kauwen. Vind je de pitjes te bitter, dan spuug je ze uit, net als met druiven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor consumptie snij je de granaatappel voorzichtig door. Let wel op dat het sap niet in je gezicht spat! De rode pitjes zijn ingebed in niet-eetbare vliezen. Boven een schaal keer je de vliezen binnenstebuiten en een overvloed aan rode pitten bloost je tegemoet. Wanneer je de pitjes in een zeef doet en die voorzichtig kneust met een lepel, stroomt het friszure rode sap eruit.
Amadea
13 jaar geleden
Ik eet de pitjes op.
Bij druiven niet, maar bij granaatappels wel.