Ja dat maakt uit, want als je om 5 uur eet, krijg je om 9 uur weer trek. Hoe later je op de avond eet, hoe minder je last van trek krijgt later op de avond.

Als je wilt afvallen, kun je beter 6x per dag iets eten en dit verdelen van het moment tot je wakker wordt, tot twee uur voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om 5 uur...daarna lekker nog een stevige wandeling maken om het weer te verbranden..
hoe later je eet...hoe minder je verbrand, en t omzet in VET

Toegevoegd na 14 minuten:
mijn ervaring is om 5 uur..
nadat het mij hiermee is gelukt 27 kilo af te vallen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TOF!!! EEN MIN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke hippo, het is mijn ervaring..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ik zou ook zeggen, later eten dan is de kans op snaaien kleiner. dat van laat eten dat omgezet wordt in vet geloof ik niet. In landen waar pas om 8 uur gegeten wordt lopen echt niet alleen dikke mensen rond (volgens mij waren Italianen, Fransen Spanjaarden allemaal minder dik dan de vroeg-etende nederlanders (voor de mac zijn intrede deed dus he
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet gewoon een kwestie van zelfdiscipline.
Ik eet elke avond om zes uur.
Maar na die tijd eet ik echt niks meer.
Dat ben ik gewoon gewend.
anneliez
13 jaar geleden
Nee heinzz daar hebben ze geen tijd meer voor, dan is het zo ongeveer bedtijd ;)
7 uur is beter. Dan heb je een mooie verdeling van je drie hoofdmaaltijden. En het geeft een verzadigd gevoel de hele avond.
Om 5 uur kun je beter een klein tussendoortje nemen. Dat stilt de trek en je redt het ermee tot 7 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen antwoord op de vraag, maar: Het beste kun je zo vroeg mogelijk de warme maaltijd eten, dus liefst als lunch. Beweging helpt je bij de vertering, en zo kan je makkelijk de waardevolle voedingsstoffen tot je nemen. Als je laat op de avond eet, en daarna gaat slapen, gaat je lichaam in de rust-stand, en verwerkt het diner dus niet zo goed. 's Avonds is het het beste een lichte maaltijd, zoals brood te eten.
Het klopt dat veel mensen gaan snaaien als ze vroeg eten. Dat betekent dat het snaaien de ongezonde gedraging is, níet het vroege eten.
Kortom: de warme maaltijd zo vroeg mogelijk (bijvoorbeeld half 5) en 's avonds om een uur of acht nog een licht verteerbaar boterhammetje en een stuk fruit. Dan hoef je niet te snaaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja want om 7 uur heb je minder tijd om het te verteren. dan moet je daarna natuurlijk niet nog ineens heel veel gaan eten! Haha

Gr. Amber
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, en het ligt er ook aan wat je dan eet.
.. er is een gezegde om het ideale eetpatroon:
ontbijt als een koning, lunch als een burgerman en dineer als een zwerver.

Eet vooral de koolhydraten in de ochtend en de middag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort maar krachtig:avondeten cq warme maaltijd is altijd beter in de loop van de dag, want dan ben je het actiefst en is het beter verbrandbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is om de warme maaltijd tussen de middag te eten en de avond maaltijd te vervangen door brood. dit omdat je overdag nog actief bent. je verteert het voedsel dan beter. verstandig is om na 20.00 iedergeval niet meer te eten omdat je dan je lichaam in rust hebt. als je toch s'avonds warm wilt eten is 17.00 de beste oplossing want dan heb je nog tijd om actief te bewegen als je dat wil . even een uurtje gaan wandelen helpt ook goed. succes