Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik te zwaar voor mij leeftijd?

ik ben over 4maanden 14 en weeg 55kilo en ben 1.50 lang. Ben ik te zwaar of te licht voor me leeftijd ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gezien je leeftijd is daar nog niet veel over te zeggen. Je groeit nog tot ongeveer je 18e, dus je gewicht zal zich ook wel aanpassen.

Misschien ben je nu iets aan de mollige kant, maar dat kan ook je bouw zijn. Je genen bepalen ook voor een deel hoe je lichaamsbouw is, dus het is moeilijk te bepalen of je te zwaar bent.

Wat ik je wil meegeven is; maak je in ieder geval geen zorgen. Als je gezond eet, voldoende beweegt en je voelt je lekker in je vel zitten, dan is er niets om je druk om te maken.

Maar snoep je veel en beweeg je weinig, dan kun je daar zelf wat aan doen. Zorg altijd wel dat je voldoende eet, want te weinig eten kan een mens ook dikker maken.

Het belangrijkste is dat je je psychisch lekker voelt, want een mollige vrouw is veel aantrekkelijker dan een magere lat!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Klik op de link en voer de gegevens in:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent 'in de groei' nog
en niet te zwaar
hoe je jezelf voelt doet er meer toe.
wees blij met zoals je bent
beweeg en sport, eet niet te veel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of op deze link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent 14 en voorop staat dat of jij in jouw geval nu te licht of te zwaar zou zijn, je in de groei bent, en het dus absoluut verkeerd zou zijn om af te vallen. Bovendien moet je niet letten op wat de maatschappij en anderen je aan willen meten. Volgens mij heb jij gewoon een gezond gevormd lichaam als ik het zo hoor, en moet je gewoon lekker gezond blijven eten en doen wat je altijd doet.
Niks mis mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding