Dat kan, maar je loopt het risico dat het blikje kapot gaat. Het kan dus, maar als het blikje beschaadigd is, dan moet je het weggooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan. Het ergste wat er gebeurd is dat het blikje barst als de inhoud bevriest, maar ik verewacht dat zelfs dat niet zal gebeuren. Blik kan wel eits hebben & het deksel kan uitbuigen.

De smaak kan iets anders worden.

Qua eetbaarheid kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het blikje nog gesloten: geen probleem mits het niet kraakt dat het vriest, een beetje vorst kan niet veel kwaad.
is het blikje open: dan beter overdoen met het vocht in een potje met deksel of een plastic bakje.

met temperaturen rond het vriespunt bewaar ik regelmatig iets op het balkon, prima 2de optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem, het blik is erg stevig, maar ook flexibel, en zal niet gauw barsten.
De worstjes zelf bestaan voornamelijk uit separatorvlees (vleesresten die van karkassen zijn afgekookt) en hebben dus al heel wat "mishandeling" doorstaan. Het ontstaan van ijskristallen zal hun structuur dus ook niet doen veranderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De inhoud is vlees (of soja dus iets dat op vlees lijkt) en een waterachtige ,verdunde bouillon met enigszins onderdruk, dus een soort vacuum.
Daardoor zal er niet gauw van extreme uitzetting sprake zijn en door het zoutgehalte zal de inhoud niet zo snel bevriezen.
Maar waarom zet je het buiten als het blik nog niet is geopend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor dat kan best voor de kwaliteit van de inhoud maakt het weinig uit het blikje kan wel raar gaan doen door dat het vocht uitzet als het bevriest en zal als de gehele inhoud bevriest zeker kapot gaan wat er precies in een blikje gebeurd weel ik niet(ik voel een experiment aankomen)maar een pan waar een flinke laag water inzit krijgt bij langdurige bloot stelling aan vorst een maffe bodem doordat er een laag ijs boven op het water komt die langzaam naar beneden aanvriest op een moment kan het water niet meer uitzetten want het ijs zit aan de pan vast aan de randen maar blijft wel uitzetten dat gaat er echt vaag uitzien hij krijgt een bolle onderkant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles kan buiten in de vorst staan... vraag is alleen wat gebeurt er mee?