Kan je pudding eten die over houdbaarheidsdatum is?

Ik heb een Mona pudding in mijn ijskast staan die 2 dagen over houdbaarheidsdatum is, kan ik die nog eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

2 dagen lijkt me geen probleem. Ook niet als de verpakking al open is geweest. Ik gebruik gesloten verpakkingen tot ca. een week na het beëindigen van van 't houdbaarheidsdatum. Een geopend pak zuivel gooi ik na ongeveer vier dagen weg. Ongeacht of het nou over de houdbaarheidsdatum is of niet. Bovendien kun je aan zuivel meestal wel ruiken of het nog goed te eten is. Als het nog 'mild' van geur ruikt is het nog goed.

Bronnen:
Ervaring

Ja hoor, als je de pudding in de koelkast bewaard hebt, kan het nog. De houdbaarheidsdatum is een "ten minste houdbaar tot" datum en dat betekent dat de houdbaarheid tot dan gegarandeerd is. Daarna niet meer. Alleen als de pudding zuur smaakt, zou ik niet dooreten. Eet smakelijk! Toegevoegd na 1 minuut: Tot enkele dagen na de tht houdbaarheidsdatum is het product nog goed te eten.

Met niet-zure zuivel zou ik dat risico niet nemen.

Ja hoor, ik heb het regelmatig gedaan, nooit problemen me gehad. Wel eerst even proeven en ruiken natuurlijk!!!

Als jij dat risico wilt lopen. Koop toch een pudding die nog wel houdbaar is.

De datum op de verpakking is de tenminste-houdbaar-tot-datum. Dat betekent dat hij tot die datum gegarandeerd goed is, Het zou dus raar zijn wanneer het product na die datum meteen bedorven is. Hoogstwaarschijnlijk is er nog niets met je pudding aan de hand, als je hem koel hebt bewaard. Het is in ieder geval niet gevaarlijk ervan te eten. Mocht je hem toch raar vinden smaken, ruiken, of er iets raars aan zien, dan zou ik hem weggooien.

Eerst even doorroeren. Dan ruiken en klein beetje proeven. Proeft het goed, gewoon opeten. Houdbaarheidsdata zijn wettelijk verplicht, maar zeggen niets over het product zelf en of het op die of die datum nog wel te eten is.

dat is het probleem van te veel kopen. Als je een toetje koopt heb je zeker een week de tijd om het op te eten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100