hoe maak ik een lekkere trifel?

als je het zo schrijft. ooit heb ik er 1 gegeten en die was echt heerlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Rieneke1
12 jaar geleden
volgens mij schrijf je het als triffle :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt
Amadea
12 jaar geleden
Het heet trifle.

Het beste antwoord

via google kom je op heel veel sites terecht, heb ook wat algemene info erbij gedaan:

Een nagerecht, meestal gemaakt in een glazen schaal zodat je alle lagen goed kan zien. Met de ingrediënten kun je eindeloos variëren. Traditioneel bestaat het toetje uit een laag cake gedrenkt in sherry, een laag fruit, een laag custardvla en slagroom.

Variaties

Cake kan vervangen worden door b.v. lange vingers, brownies, bitterkoekjes of kokosmacaronen.

Likeur, port of sherry om de cake/koek mee te besprenkelen. Voor een kindertrifle kun je ook vruchtensap gebruiken.

Fruit, dit kan zijn vers fruit, fruit uit de diepvries of uit blik, een laag jam, gekookt fruit waarbij het sap wordt ingedikt met maizena of fruit in een laag gelatinepudding.

Custardvla, dit kan custardvla uit een pakje zijn of helemaal zelf gemaakt van eieren of vla uit een pak. Maar je kan de pudding ook vervangen door mascarpone of een andere puddingsoort.

Een paar ideeën, de toetjes zijn voor 4 personen

recepten

Engelse Trifle

1/2 cake of cakerol

500 g vers fruit of fruit uit de diepvries of uit blik (aardbeien of bosvruchten)

1 pakje gelatinepudding, bosvruchten of aardbeiensmaak (trixy jelly)

35 g custardpoeder

1/2 l melk

35 g suiker

slagroom

scheutje sherry, port of vruchtensap

Maak de custard, met de melk en suiker als aangegeven op de verpakking.

Kook de gelatinepudding als op het pakje staat. Laat beiden afkoelen tot ze lauw zijn.

Neem een glazen schaal. Snijd de cake in blokjes van 2x2 cm. Leg de helft op de bodem van de schaal. Evt. besprenkelen met sherry, port of vruchtensap.

Leg er de helft van het fruit op. Schenk de helft van de gelatinepudding over het fruit. Hierover de helft van de custardpudding. Leg hierover weer een laag cake, de rest van het fruit, gelatine en custard. Dek alles af met een laag slagroom. Versier deze voor het opdienen met fruit of chocoladevlokken.

Toegevoegd na 12 uur:
http://www.okokorecepten.nl/recept/toetjes/trifle/aardbeien-trifle
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Engelse Trifle
1/2 cake of cakerol
500 g vers fruit of fruit uit de diepvries of uit blik (aardbeien of bosvruchten)
1 pakje gelatinepudding, bosvruchten of aardbeiensmaak (trixy jelly)
35 g custardpoeder
1/2 l melk
35 g suiker
slagroom
scheutje sherry, port of vruchtensap

Maak de custard, met de melk en suiker als aangegeven op de verpakking.
Kook de gelatinepudding als op het pakje staat. Laat beiden afkoelen tot ze lauw zijn.
Neem een glazen schaal. Snijd de cake in blokjes van 2x2 cm. Leg de helft op de bodem van de schaal. Evt. besprenkelen met sherry, port of vruchtensap.
Leg er de helft van het fruit op. Schenk de helft van de gelatinepudding over het fruit. Hierover de helft van de custardpudding. Leg hierover weer een laag cake, de rest van het fruit, gelatine en custard. Dek alles af met een laag slagroom. Versier deze voor het opdienen met fruit of chocoladevlokken.

+nog andere op:
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/trifle.php
fremar
12 jaar geleden
Kleine aanvulling op alle recepten. Geen kiwi gebruiken, want dan gaat het schiften.