Wat kun je eten voor een trainingsprogramma?

Dus wat kun je eten of drinken voor het optimaal trainen en versterken/vergroten van je spieren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn natuurlijk veel kunstmatige middeltjes als proteïneshakes en dergelijke verkrijgbaar, via internet en sportscholen, maar om het "natuurlijk" te houden zijn er een aantal dingen die je het best kan consumeren voor- tijdens- en na je training. Je spieren zijn hoofdzakelijk opgebouwd uit eiwitten. Om die binnen te krijgen kun je eieren eten, maar ook kip en andere vogels en kwark. Van eiwitten alleen gaan je spieren echter niet groeien. Om nieuwe spiercellen aan te maken heb je ook verschillende vitaminen nodig. Groenten en fruit zijn daar natuurlijk goeie leveranciers van. Niet onbelangrijk is natuurlijk te weten dat je lichaam bij de training engergie nodig heeft om de spieren te laten werken. Wanneer je zonder energie gaat trainen probeert je lichaam die energie ergens anders vandaan te halen. Dat kan lichaamsvet zijn, maar bij gebrek daaraan zal je lichaam beginnen je spieren af te breken, en die eiwitten omzetten in energie. Om dat te voorkomen moet je dus ook genoeg energie binnen krijgen. Dat kan de avond en ochtend ervoor met een lekkere pasta, aardappels, brood, enz. (pasta bevat ook eiwit)Die bevatten veel zetmeel, die langzaam wordt omgezet in energie. Zo kun je lang mee. Iets korter vantevoren kun je een banaan eten, die is rijk aan "langzame suikers", je beschikt vrij snel over energie, die lang aanhoudt. Daarnaast kun je kort vantevoren door middel van druivensuiker, cola of iets anders suikerrijks je energieniveau meteen een boost geven, maar die is slechts van korte duur. Als laatste moet je niet vergeten genoeg vocht te drinken, en mineralen aan te vullen die je verloren bent door te zweten. Dat kan met isotone sportdrankjes als aquarius e.d. Maar ook met een kom soep. Succes ermee, en vergeet dus niet: eiwitten zijn de belangrijkste bouwstoffen voor je spieren, maar zonder andere voedingsstoffen heb je er niks aan je vol te stoppen met eieren.

Voordat je gaat trainen is het goed om veel eiwitten binnen te krijgen. Niet vlak van te voren, maar ± 0,5 uur. Een voorbeeld van een maaltijd die rijk is aan eiwitten is bijvoorbeeld spaghetti. Als je niet een hele maaltijd wilt eten kun je ook een banaan nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100