waarom zijn oliebollenkramen zo hoog

ik heb net oliebollen gekocht bij de oliebollenkraam. Op de terugweg vroeg ik mij af waarom die kramen altijd zo hoog zijn, ik voel mij net klein duimpje want de verkoper staat minstens een meter hoger dan ik en het geld op de toonbank leggen lukt mij amper. Bij mobiele frietkramen heb je nooit dat het zo hoog is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit geld trouwens ook voor de snoep en gebak wagens op de kermis! toch denk ik dat het "ik ga oliebollen halen" gevoel minder wordt als je ze haalt bij een lage wagen.

Het beste antwoord

Die dingen staan op grote wielen & op een zwaar onderstel om ze ook over de snelweg te kunnen vervoeren.

Toegevoegd na 1 uur:
De onderstellen van frietkramen ed zijn lichter omdat ze veel kleiner zijn.

De toonbank is hoger omdat er een warmhoud vitrine op staat, welke nadrukkelijk groter is dan de eventuele koeling voor slaatjes ed bij een patatkraam.

Verschil is overigens qua vloerhoogte niet zo groot. Zie foto's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Frietkramen zijn vaak kleiner. Oliebollenkramen zijn aanhangers van vrachtwagens en daarom per definitie erg hoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een olibeollenkraam is gebouwd op een vrachtwagen. De vloer is dus al een stuk hoger en als je er dan nog een toonbank bijtelt kom je inderdaad hoger uit als bij een frietkraam, dat meestal op de grond is gebouwd.