De zalmhaas, in welke gedeelte van de zalm is dit in verwerkt?ofwel welke deel v/d zalm kun je de zalmhaas terugvinden?

Zalmhaas is vrij prijzig (30 euro per c.a.450 gram) terwijl een hele zalm (bij de visboer) rond 25 euro kost. In welke gedeelte van de zalm zit de zalmhaas? Wellicht ik met een hele zalm toch voordeliger ben i.p.v. alleen de zalmhaas (los)te kopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.1K

Het beste antwoord

Middenste stuk van de rug.

Maar net zoals hierboven, zalmhaas bestaat niet en is een mooie marketingtruc van Albert Heijn. Albert Heijn verkoopt het gerookt. En het is gigantisch duur! Bij de visboer kan je zelf een vis kopen en ergens anders, bij een vriend of rokerij of als je zelf een rookton hebt roken. Lekker, maar ook rauw eten is lekker, met wat sojasaus en wasibi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zalmhaas bestaat helemaal niet als zodanig. Er is weer een leuke naam verzonnen om het middelste stuk van de zallmfilet voor heel veel geld te verkopen. Als je gewoon zalmfilet neemt, en niet precies het staartstukje, heb je een prima stuk zalm zonder graatjes, wat precies hetzelfde is als dat dure stuk "zalmhaas".
Als je veel nodig hebt, kun je beter een hele zalm bij de groothandel halen en zelf fileren( als je dat kunt.) Ik denk dat je voor een hele goede verse zalm rond de 10 eurtjes per kilo betaald.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ihet is de reinste onzin en is te vergelijken met de nieuwe kleren van de keizer .Het is dus bewust pure misleiding.van de onoplettende consument . Het zou strafbaar moeten worden gemaakt.