Hoe voorkom ik dat bij kant en klare schnitzels het laagje altijd los laat?

De vraag is eerder gesteld in iets andere vorm maar een antwoord op deze vraag heb ik hier niet kunnen vinden. Ligt het aan het feit dat mijn pan te warm of juist te koel is als ik ze er in leg? Hoe kan ik het voorkomen? Iemand tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
47.8K

Het beste antwoord

De makkelijkste manier is, door de schnitzels te frituren.

U kunt de schnitzels ook in een koekenpan bereiden, als u veel vet gebruikt, zodat de schnitzels een beetje drijven en in het begin schudt met de pan, zodat de schnitzels niet aanbakken.

U moet de paneerlaag even de kans geven, om hard te worden, tijdens het bakken, voordat u er met een spatel onder gaat, om de schnitzel om de draaien. Kans dat u de paneerlaag er anders afsteekt is groot.

maak de olie goed heet, maar draai zodra de schnitzels in de pan is gelegd vuur naar beneden. Anders gaat het te hard en is de kans op verbranden aanwezig.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ik eens proberen

Andere antwoorden (4)

snitzels moet je zoals je zelf zegt rustig bakken. Ik had dit vroeger ook en ben toen gaan experimenteren. Nu doe ik boter in de pan en zet m half hoog. Wanneer de boter gesmolten is nog even wachten maar niet bruin laten worden. Dan de snitzels erin en zachtjes laten bakken ze blijven mals en het laagje blijft erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt omdat het al reeds voorgebakken is, hierdoor is het beslag en het vlees verhit en afgekoeld, ik denk dat door het terug koelen van het vlees er lucht komt tussen de korst en het vlees. Aangezien je het erna weer opbakt zal het eerder in groter stukken eraf valt.

Als je het versbakt gebruik je ook ander beslag waarschijnlijk ei en panneermeel. In de fabriek is er een kant en klaar beslag.

Tip mocht je het vers bakken bloem het vlees eerst dan ei dan panneer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
niet alle gepaneerde schnitzels zijn voorgegaard
amc
13 jaar geleden
Gepaneerde schnitzels zijn niet voorgegaard, zijn ze dat wel dan zou de pannade ook bruin zijn. Een schnitzel wordt juist voor het bakken gepaneerd om de sappen van het vlees zoveel mogelijk erin te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij kant en klare schnitzels denk ik aan de letterlijke kant en klare en niet aan de voor gepaneerde misschien verkeerd geïnterpreteerd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paneren heeft niks met de sappen van het vlees te maken, sappen behouw je alleen door goed te verhitten en dicht te schroeien.
amc
13 jaar geleden
Toch houdt een paneerlaag de sappen beter binnen. Kijk maar naar een kroket. Met een knapperig paneerlaagje blijft het sap binnenin het omhulsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer een kroket maar in de pan te bakken :) het gaat om de hitte dit is echt het enigste wat vlees dicht schroeit, en de sappen in het vlees houd. Paneer bij schnitzel is echt alleen voor de smaak.
Ik had hetzelfde probleem doordat ik de schnitzels juist tè rustig bakte. Nu zorg ik gewoon dat mijn groenten en aardappelen klaar zijn, en pas dan doe ik de schnitzels in de hete pan met boter waarvan net het schuim wegtrekt. Ik zorg dat mijn pan (Tefal met hotspot, want kan ook aan je pan liggen) heet genoeg is, en bak daarin de schnitzels snel gaar, ca. 3 - 5 minuten aan weerszijden, meer niet. Dan is de rest wat ik erbij doe nog warm genoeg, en mijn schnitzels gaar met een lekker korstje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moet 'bijna klaar' zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat de koekenpan op het fornuis eerst op temperatuur komen en doe er dan bak/braadboter in. Wacht tot deze uitgebruist en goudbruin gekleurd is. pak de schnitzels met de tang en laat ze in de pan glijden. Zet het vuur half hoog
en bak ze aan beide kanten goudbruin. De baktijd hangt af van de dikte en bedraagt ca. 7 min. per kant. De paneerlaag moet krokant zijn. Draai ze niet te snel om, maar pas wanneer de buitenrand bruin is.
amc