Waarom staan er dranksoorten op winegums?

Op Winegums staan vaak dranksoorten als Port, Sherry, Champagne etc.

Maar waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

omdat dit soorten wijn zijn, port, sherry etc, zijn dus wijnen en vandaar de naam winegum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Winegums bevatten geen wijn. De naam is afgeleid van de subtiele fruitsmaak die 'vergelijkbaar is met de ervaring van het drinken van een goede wijn'.
[knip]
Winegums zijn een mislukte uitvinding van Charles Gordon Maynard (1909), wiens vader Gerard Riley Maynard een snoepwinkel had. Toen Gerard Riley Maynard -een overtuigd Methodist en geheelonthouder- ontdekte dat zijn zoon winegums produceerde dreigde hij deze te ontslaan. Pas toen de vader was overtuigd dat de winegums geen wijn bevatten werd dit ontslag ingetrokken."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Winegum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ingredienten die in die dranksoorten zitten over een komen met de winegum. ook de kleur, geur etc. ook overeenkomen met de dranksoorten.