is (net klaargemaakte) warme cake slecht voor de maag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet weten, maar het is wel heeeeel erg lekker! Eet smakelijk :-)
Kimath
13 jaar geleden
Je kunt hooguit je mond verbranden, als het nog erg heet is.
Eet smakelijk :)

Het beste antwoord

Lijkt me niet.
Warme pizza en quiche zijn ook gebakken en worden warm opgediend. En wat denk je van apfelstruddel en appeltaart net uit de oven.
Eigenlijk denk ik dat dit verzonnen is door de moeders, die veel tijd hebben doorgebracht om die cake te bakken, en geen zin hebben om bij de koffie er achter te komen dat de kinderen al zoveel geproefd hebben dat de cake op is.
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook een kwestie van voorkeur zijn hoor, als je bijvoorbeeld appeltaart een tijdje laat afkoelen, wordt de korst brosser: jammie! (Altijd weer een kunst om net dat moment te vinden waarop de korst al wel bros is maar de taart zelf nog lekker warm - dat vereist veel testen :-))
anneliez
13 jaar geleden
Ja testen is belangrijk, en de reden dat je koffie zonder taart hebt. 2 cakes gelijk bakken dus, hoewel.. smaken ze wel hetzelfde dan?;)

Andere antwoorden (5)

Mijn moeder liet vroeger wel eens een cake mislukken (inzakken) en wij kinderen aten dan snel de mislukking op.
Uit ervaring kan ik melden dat je ongestraft een derde deel van een warme cake kunt eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor het is niet slecht, er bestaat ook warm appelgebak, dat eet je ook warm...
alleen de smaak van cake komt het beste tot zijn recht als deze wat afgekoeld is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee! De geur van versgebakken cake in je keuken, heerlijk. Je kunt hem gelijk eten, maar als hij nog zo heet is, moet je meer opletten dat je je mond niet verbrandt dan dat je geniet van de smaak.
Afgekoeld of lauw, dat eet het makkelijkste.

Misschien verwar je het met cakedeeg eten? Dat is ook hartstikke lekker hoor. Toen ik klein was mocht ik met een spatel altijd de deegkom uitlepelen. Een feest! Maar mijn kinderen mogen dat niet omdat ik er rauwe eieren in heb verwerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, geniet er juist extra van, de geuren en de smaken zijn zo fijn dat je spijsvertering al voor het eten begint!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat zo zou zijn dan hadden al mijn broers en zussen nu een maagzweer! Er werd/wordt alleen maar warm opgediend, is ook veel lekkerder, kan het bijna ruiken.....wel kan je er sneller vol van zitten....