Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet je krenten en rozijnen nog wellen, voordat je ze in appelflappen of appeltaarten verwerkt?

Ik zag dat vroeger altijd bij mijn ma. Zo'n ovenschaaltjes op het fornuis, waar de krenten en rozijnen op een vuurtje welde voordat ze ze in de appeltaart verwerkte. Ik vind die harde krenten en rozijnen in appelflappen niet lekker. Is het slim om ze van te voren te wellen in warm water?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
13.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zelf doe het nooit, dit zorgt er ook voor dat de appeltaart niet zo snel nat wordt :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je niet van harde (vooral) rozijnen houdt, is het goed om ze een half uurtje in warm water te leggen. Goede rozijnen (die grote lichtgroene) hoef je niet te wellen, goedkope van de supermarkt zou ik wel even doen.

Nog lekkerder is om de rozijnen te wellen in brandewijn of bijvoorbeeld cointreau.
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden
In de supermarkt vind je ook rozijnen die niet hard zijn, hoor. Ik gebruik zelf de rozijnen van Sun Maid. Dit zijn rozijnen uit Calfifornië zonder olie en andere dingen toegevoegd. Ze kunt ze kopen in een kiloverpakking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding