Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke rauwe vis kan ik het best gebruiken voor het maken van sushi, en kan ik daarvoor de vis gebruiken die in de supermakt verkrijgbaar is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
56.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Tonijn en zalm. Je kunt het ook in de supermarkt halen, maar omdat je het rauw eet, moet het wel echt vers zijn. Een goed viswinkel verdient de voorkeur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tonijn is het inkoppertje hier maar dat zou ik dan maar wel gewoon bij de visboer gaan halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haal het bij een viswinkel die je echt vertrouwd. Het moet zo vers mogelijk zijn. Dus niet uit de supermarkt.

Je kan gebruiken: Heilbot, Zalm, Zwaardvis en Tonijn. De meeste mensen vinden zalm en tonijn het lekkerst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vis moet super vers zijn!Je kunt zalm,tonijn,tilapia gebruiken.Stevige vissoorten
Maar let echt op dat het VERS is,en niet al tegen de uiterste gebruiks datum aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat overigens ook echt lekker is (over smaak valt moeilijk te twisten) is om zeekreeftjes, gamba's, oesters, en bijvoorbeeld St. Jacobsschelpen te verwerken in je sushi.

Zorg er echter wel voor dat je de eerste twee alternatieven nimmer rauw bereidt. Ze zijn thuishaventjes van de salmonella bacterie!

Zalm verder kun je inderdaad ook prima rauw consumeren maar zoals ook al eerder min of meer aangegeven hierboven: neem zo min mogelijk risico met rauwe producten en laat je adviseren door een bekwame visboer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als vis zijn tonijn en zalm de beste opties, zoals al gemeld, maar niet alleen de versheid is van belang. Het is zeker ook van belang hoe de moot die je koopt, is uitgesneden. Ga dus liefst naar een goede viswinkel en vertel dat je de vis voor sushi gaat gebruiken. Dan kom je met het beste thuis.
Verder is zalmkuit, grote garnalen en zelfs onze eigen paling ook gebruikelijk om op en in sushi te stoppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar let wel op... garnalen en paling: nooit rauw.
Sushi met paling geroosterd met een terayaki marinade....heerlijk!
Zalm en tonijn zijn het beste voor sushi. Kijk bij het kopen van deze vissen in een supermarkt wel naar de kleur. Met name tonijn is bij een supermarkt nog wel eens grijs. Dit terwijl hij eigenlijk dieprood moet zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou voor superverse makreel gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben dol op Sushi's en hou me er vaak mee bezig. Zelf haal ik verse tonijn en zalm bij een viswinkel. Wat ook heel heerlijk is als je dit combineert met avocado en cream cheese. Cream cheese geeft een heerlijke smaak. Als je bijvoorbeeld bij een California Roll in plaats van Mayonaise cream cheese gebruikt. Krab en kreeftjes kun je wel bij de supermarkt halen. En nog een laatste tip als je gebakken banaan samen met cream cheese en een stukje zalm of tonijn gebruikt, wordt het ook een delicatesse.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmmm, Cream Cheese heb ik nooit geprobeerd, maar hij staat nu op mijn lijstje. Dank!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
you're welcome :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding