Moet je bami/nasi groenten koken, voordat ze in de zelfgemaakte bami gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.9K

Het beste antwoord

nee dat is niet nodig..gewoon op hoog vuur lekker wokken...
ja mag het wel even voorkoken maar t is echt niet nodig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee, even roerbakken is voldoende, met koken worden ze slap en smaakloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat hoeft niet. Je kan die groeten ook wellen in louw water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan beide, hangt af van de soort bami of rijst. vaak staat de beste bereiding vermeld op de verpakking.

Toegevoegd na 1 minuut:
als je bv bami kookt wel even onder koud water spoelen, anders gaart hij door.
12 jaar geleden
Heel simpel:
Stukjes vlees of kip even bakken, dan doe je de bami/nasi groenten erbij, kort roerbakken en een zakje bami of nasi kruiden (die je wel hebt latenwellen) erdoor.
De nasi kook je in 8 min. en laat je 5 min. staan.
Bami kook je in 8 min. in water waar je een beetje olijfolie aan toevoeg.
Bami of nasi door het vlees/groenten/kruiden mengsel en klaar is je nasi of bami.
Afmaken met saté, rolletjes ham, augurken, perziken.
Zo heb je de makkelijkste/simpelste bami of nasi.