welke fruitsoorten mix je samen?

Als je van alle soorten fruit in huis hebt en je wilt een fruithapje maken, zeg maar van drie soorten fruit. Welke drie meng je dan samen wat zijn lekkere combinaties, zonder stukjes en lekker zoet. (Zonder zoete toevoegingen)
Liefst zoveel mogelijk combinaties van alle fruitsoorten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
49K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met 'zonder stukjes'? Een fruitsalade heeft toch per definitie stukjes? Anders kun je het net zo goed een smoothie noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wah, je zei fruithápje, sorry, verkeerd gelezen. Ik ga snel mijn eerste kop koffie van vandaag pakken!

Het beste antwoord

Nectarine,aardbei en banaan.
Banaan, sinaasappel,peer.
Kiwi, aardbei,honingmeloen.
Pruimen,vijgen,frambozen.
Appel, mandarijn,druiven.
Banaan,peer,druiven.

Zo kan je ook onderling combinaties maken, want alles kan je combineren. Doe je alles in de blender of gebruik je de staafmixer, dan kan je zolang pureren tot er geen stukje meer inzit. Je moet als appel natuurlijk geen goudreinet nemen als je enkel zoete smaken wilt hebben.
Ook aalbessen en kruisbessen zijn niet echt zoet. Maar een paar druppels citroensap houden niet alleen je vruchten langer op kleur ze zorgen tevens voor een frisse oppepper van de zoete vruchten.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Appel, meloen, peer
peer banaan ananas
je kunt eigenlijk alles wel door elkaar door, iedereen heeft een andere smaak en de een zal het wel lekker vinden en de ander niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er vanuit gaande dat het voor volwassenen is, heb ik hier een ongelofelijk lekker receptje :

Snijdt stukjes fruit (ik heb je vraag gelezen, geen stukjes, maar dat is voor dit recept echt lekkerder).
Denk aan sinaasappel, mandarijn, banaan, meloen, druiven, appel, kersen.
Maak een mengsel van witte wijn (de goedkoopste van b.v. de liddl is hier prima voor), zakje vanillesuiker er door roeren en een half borrelglaasje marasquin (een beetje slijter heeft het in huis).
Roer dit mengsel door de vruchten.
Schep er lekker wat munt doorheen (bij de turkse winkel hebben ze lekkere munt) en laat een nachtje over in de koelkast staan.
Eventueel wat citroensap erdoor. Dat is lekker en houdt de kleur beter.
De volgende dag eet je je vingers er bij op.

Als het voor een baby is, kun je eigenlijk alle soorten fruit wel doorelkaar prakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen appel peer en druif
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In elk geval 1 fruitje met stevige consistentie, zoals banaan. En dat combineren met iets dat zoetig is (nectarine, appel, peer, druiven) en met iets dat zuurder is of fris (sinaasappel, komkommer).

Volgens mij kun je alles combineren, ik kan me geen combi voorstellen die echt niet lekker zou zijn. Experimenteer er lekker op los!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banaan, peer en Nectarine vind ik lekker door elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mandarijn, banaan en peer.
Klinkt misschien een beetje raar maar is wel lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
banaan en zuur (citrus sinaasappel) gaan maar even samen.daarna wordt de banaan bitter.direkt opdrinken dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
appel met alles kijk maar is in de supermarkt bijna alle mix dranken zijn voor 80% met appel gemixt (heel vaag maar het gebeurdt wel) dus koop je druivensap is het maar voor 6%druif en 80%appel raar maar waar check maar alle sappen is voor het grote gedeeld alleen maar appel (we worden gewoon allemaal voor de gek gehouden)