Welk vlee en in welke volgorde oprollen?

Ik experimenteer wel eens met zelfbedachte gerechten en nou wilde ik een keer een Tiorollade maken van drie soorten vlees.

Welk vlees is dan geschikt en in welke volgorde kun je dat het best oprollen?

Ik dacht zelf aan kip met daaromheen varkensvlees en daar weer omheen rundvlees. Kan dat zomaar?

Toegevoegd na 2 minuten:
vlee moet vlees zijn natuurlijk ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (4)

Dat zijn dingen die je gewoon moet uitproberen.
Maar het vlees wat de langste bereidingstijd nodig heeft ,zou ik aan de buitenkant laten.
En om te beginnen,begin eens met een kleine hoeveelheid.
Recepten worden vaak uitgevonden door toeval,en gewoon wat proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het eerst dat ik van een trio rollade heb gehoord:-) Naar mijn bescheiden mening zijn drie soorten vlees bij elkaar in één pan geen goed idee. Elk soort vlees heeft zijn eigen specifieke smaak en hebben hun eigen bereidingswijze. Oke, als je vlees maar lang genoeg laat sudderen dan wordt alles wel gaar maar qua smaak beleving zie ik hier niet echt een uitdaging. Maar ik kan ernaast zitten :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je nog gelijk in ook.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je gelijk hebt wat vervagende smaak betreft: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, we zijn allemaal benieuwd maar dan wel het recept erbij geven hè :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK (Maak er dan maar een - baileyisme -vraag van, dan blijft ie staan, kunnen we het makkelijk opzoeken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat jij dat beter weet dan ik :-)
maar volgens mij vraag je iets met het antwoord al in de vraag - toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippenvlees? Van welke kippetjes? Nee toch....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hopelijk levert dat bio eieren op..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg leuk allemaal hoor, maarehhhh.... wanneer kunnen we allemaal aanschuiven 'oan toafel'?
:O)
En waarom niet, met vis kan het toch ook? Ik heb wel eens zo'n rolletje gehad met zalm en witvis etc

Wat ik zou doen als je toch klein begint:

Maak kleine lapjes en probeer eerst wat combi's van 2 stuks uit om te kijken hoe de smaakbeleving is en maak evt 2 of 3 kleine rolletjes van 3 met telkens een andere aan de buitenkant

Maar ik zou zelf zeggen, kip buiten (milde smaak, net als wijn, van mild naar steeds sterker gaan), dan (twijfel) rund, mild gekruid en dan binnenin als verrassing, flink gekruide varkenshaas
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ik had gedacht niks toen ik mijn antwoord intikte maar nu je het zo vraagt denk ik: plakje Old Amsterdam (mmmm) en/of blaadje spitskool, spinazie (het is bijna etenstijd, dat is te merken.....)
klinkt goed.
een triorollo van vlezen
inderdaad de kip binnenin doen, die is het snelst gaar en klaar. rund duurt het langst, inderdaad die buiten.
de kip met kruidenpasta vullen lijkt smaakversterkend.

laat je het resultaat nog weten?